فدوکس؛ سفری از رویا به واقعیت داستان یک برند سلامت محور ایرانی
در زمانهای که موضوعاتی مانند کمتحرکی و مصرف خوراکیهای تولید شده با قند مصنوعی بیش از هر زمان دیگری رواج یافته و به مشکلات سلامتی دامن میزنند، وجود محصولات غذایی سالم، با قند طبیعی و مقوی اهمیت دارد
برای داشتن رژیم غذایی سالم نباید وعده صبحانه را از وعدههای غذایی روزانه خود حذف کنید.
این توصیهای است که همه کارشناسان تغذیه و سلامت به هر کسی که به تناسب اندام فکر میکند، میگویند.
با اینحال، هر خوراکی یا غذایی برای صبحانه و سایر وعدههای غذایی مفید نیست.
آنچه به عنوان صبحانه یا میان وعده میل میکنید، باید مغذی و خوشمزه باشد و شما را در طول روز سیر نگه دارد محصولات فدوکس بر پایه ی جو دوسر چنین خاصیتی دارند.
جو دوسر بومی مناطق معتدل غرب آسیا و شرق اروپاست و از خانواده گندمیان.
دانه جو دوسر سالهاست که در وعدههای غذایی انسان جا گرفته و از طرفی، از گیاهان دارویی هم به شمار میرود سرشار از ریز مغذی ها و درشت مغذی ها است و طبعی معتدل دارد.
در سالهای خیلی دور هرگز کسی تصور نمیکرد این گیاه سبز که سرشار از فوایدی ارزشمند است، روزی به شکل فراوردههای مختلف، به میان وعده یا صبحانهای پرطرفدار تبدیل شود.
در ادامه، درباره جودو سر فرآوری شده فدوکس میخوانید.
فدوکس از کجا شروع شد؟
در زمانهای که موضوعاتی مانند کم تحرکی و مصرف خوراکیهای تولید شده با قند مصنوعی بیش از هر زمان دیگری رواج یافته و به مشکلات سلامتی دامن میزنند، وجود محصولات غذایی سالم، با قند طبیعی و مقوی اهمیت بسیاری دارد.
توجه به همین موضوع به ظاهر ساده که میتواند بر سلامت عمومی جامعه تأثیر بگذارد، نقطه شروعی برای آغاز راهی شد که فدوکس در میانههای آن است.
شرکت پویاپردازان میثاق با نام تجاری فدوکس که در سال ۱۳۹۶ برای تولید و فرآوری غلات گندم و جو تأسیس شده بود، میتوانست در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
بنابراین، فکر تولید اوتمیلهای آماده به ذهن کارشناسان فدوکس رسید.
این کارشناسان با تحقیق و بررسیهای شبانهروزی توانستند به فناوری فرآوری جو دوسر دست یابند.
به این ترتیب، فدوکس به تنها شرکتی در ایران تبدیل شد که این فناوری را در اختیار دارد و میتواند اوتمیل با طعمهای گوناگون به عنوان صبحانه یا میان وعدهای خوشمزه برای تمام اعضای خانواده تولید کند.
اوتمیل فدوکس؛ صبحانهای کامل
پرک جو دو سر از دیرباز تاکنون روی میز صبحانه یا میان وعده اروپاییان دیده میشود.
هرچند که زمان دقیق ورود این محصول به وعدههای غذایی ایرانیان مشخص نیست اما بدون شک میتوانیم زمان آن را به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی افراد نسبت دهیم.
صبحانه همواره برای ایرانیان وعده غذایی مهمی به شمار میرفته که با تغییر سبک زندگی و شاغلشدن تمامی افراد خانواده زمان کافی برای آمادهسازی و مصرف این وعده مهم از بین رفت.
در حال حاضر، اگر بخواهیم این وعده را دوباره در رژیم غذایی ایرانیان بگنجانیم، هیچ ماده غذایی بهتر از جوی دوسر (اوتمیل) که منبعی غنی از انواع مواد معدنی، فیبر بتاگلوکان، پروتئین و سایر مواد مغذی است، نخواهد بود.
هرچند که پرک جو دوسر، به عنوان یک سوپر فود شناخته شده اما برخی افراد طعم آن را نمیپسندند.
بنابراین ضرورت داشت شرکتهای تولید و فراوریکننده داخلی، برای رقابت با نمونه خارجی، در طعم محصولات خود خلاقیت به خرج بدهند.
در نتیجه، فدوکس در این زمینه پیشقدم شد و میانوعدههای تهیهشده از جو دوسر را با طعمها و کاربردهای مختلف به بازار عرضه کرد.
محصولات فدوکس با در نظر گرفتن این موضوعات تولید و به بازار عرضه میشوند.
میان وعدههای جو دوسر فدوکس به گونهای فرآوری و تولید میشوند که هر کسی با هر ذائقهای بتواند یکی از آنها را انتخاب کند.
اوتمیلهای فدوکس که حالا به محصولاتی محبوب در قفسه صبحانه فروشگاهها تبدیل شدهاند، عبارتاند از: اوتمیل خرما و بادام - اوتمیل با طعم دارچین - اوتمیل عسل و بادام - اوتمیل خرما و پسته - اوتمیل با طعم وانیل - اوتمیل با طعم ماسالا - اوتمیل با طعم زنجبیل - اوتمیل عسل و پسته یکی از اقدامات برجسته فدوکس، تولید یک میان وعده از جو دوسر به عنوان محصولی چند منظوره (پنکیک، اسموتی و کاپ کیک فوری) و قابل استفاده برای همه گروههای سنی بود.
فدوکس، با تمرکز بر بستهبندی جذاب، قیمتگذاری منصفانه و تبلیغات آموزشی، توانست اوتمیل را از یک محصول ناشناخته به جزئی از فرهنگ غذایی ایران تبدیل کند.
شاید بسیاری از ما بر این باور باشیم که در سالهای دور، محصولات ارگانیک و سالمتر بودند و به قول قدیمیترها، قوت داشتند و در مقابل، آنچه که امروز مصرف میکنیم، فقط ما را از گرسنگی نجات میدهد و خاصیت چندانی ندارد.
بااینحال، محصولات تولید شده ایرانی و آنچه که در بازار میبینیم، بهکلی خلاف این باور را ثابت کردهاند.
همانطور که در رویکرد و ویژگیهای شرکتی مانند فدوکس هم، دغدغه سلامتی مردم، تولید محصولات کاملاً ارگانیک و سلامت محور، در اولویت قرار دارد.
محصولات فدوکس مجموعهای از متنوعترین میان وعدههای سلامت محور، کم کالری، با ارزش غذایی بالا و فاقد هر گونه مواد افزودنی و نگهدارنده هستند که فیبر (بتاگلوکان)، پروتئین، و کربوهیدراتهای پیچیده دارند و سرشار از آنتی اکسیدان، ریز مغذیها و درشت مغذیها، ویتامینهای گروه B (سرشار از فولات)، ویتامین E، ویتامین K، املاح معدنی (آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، مس، سلنیوم، روی) امگا 3، امگا 6، فاقد شکر، حاوی پودر شیر اسکیم (فاقد چربی و لاکتوز) هستند.
اوتمیل فدوکس برای چه کسانی مناسب است؟
جو دوسر فدوکس برای همه اعضای خانواده از کودکان خردسال گرفته تا افراد کهنسال مناسب است.
پرک جو دوسر فدوکس انتخابی مناسب برای ورزشکاران، زنان باردار و شیرده و کودکان نیز هست.
کارمندان و افراد شاغلی که فرصت کافی برای تهیه صبحانه کامل ندارند هم میتوانند این محصول را به سادگی و در کوتاهترین زمان ممکن آماده کنند.
علاوه براین، اوتمیل فدوکس برای افراد با رژیمهای غذایی خاص نیز مناسب است.
در مورد خواص میان وعده های فدوکس می توان به سیرکنندگی، چربیسوزی، بهبود عملکرد ورزشی و عضلهسازی، طراوت و تازگی پوست، کنترل قند خون (مفید برای دیابتی های گروه B)، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول خون (کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی)، تنظیم عملکرد دستگاه گوارش (کمک به رفع یبوست و رفع خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ)، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت مفاصل و افزایش تراکم استخوان، کاهش خطر ابتلا به آسم اشاره کرد.
فدوکس و آینده اوتمیل در ایران
امروز، اوتمیل دیگر یک غذای ناشناخته نیست این محصول به لطف تلاشهای برندهایی مانند فدوکس، به جزئی از رژیم غذایی بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است.
فدوکس با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و آموزش، نه تنها به گسترش مصرف اوتمیل کمک کرده، بلکه به یکی از برندهای پیشرو در زمینه تغذیه سالم و پایدار تبدیل شده است.
آینده اوتمیل در ایران روشنتر از همیشه است و فدوکس همچنان در مسیر ارائه محصولات نوآورانه از جو دوسر و سازگار با نیازهای جامعه پیش میرود.
این برند، با تلفیق دانش مدرن و درک عمیق از فرهنگ ایرانی، توانسته پلی میان سلامت، تغذیه و ذائقه ایجاد کند و نقشی بیبدیل در تحول فرهنگ غذایی ایران ایفا نماید.