خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تحصیل حدود 15 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 05 دی 1403 - 16:53
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 16 درصد مدارس کشور غیردولتی است و حدود 15 درصد کل جمعیت دانش آموزی کشور در این مدارس در حال تحصیل هستند.
مدارس،غيردولتي،كشور،حوزه،سطح،جمله،موسسين،غيره،معلمان،مديركل، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بهنام نیک‌نژاد در همایش روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار داشت: در سطح کشور 19 هزار و 751 مدرسه غیردولتی داریم که این آمار 16.24 درصد کل مدارس کشور را تشکیل می‌دهد.
وی از فعالیت 491 هنرستان فنی حرفه‌ای غیردولتی در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از 2 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که معادل 14.93 درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.
نیک‌نژاد تصریح کرد: عدم تناسب ساختار با ماموریت‌ها، وجود دو قطبی‌ها، دوگانگی‌های گفتمانی، اجرایی نشدن قوانین موسسین و غیره، از جمله موانع و چالش‌های مدارس غیردولتی است.
وی ادامه داد: تدوین و اصلاح مقررات و همچنین واگذاری مدارس بزرگسالان به مدارس مجازی از جمله سیاست‌های حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: سطح آموزشی و پرورشی، دوره تحصیلی، نرخ تورم رسمی، شرایط منطقه‌ای، فضای فیزیکی و تجهیزات، فعالیت‌های فوق برنامه و برنامه سال تحصیلی، از جمله موارد موثر بر اصلاح الگوی شهریه بر اساس ماده 15 قانون مدارس غیر دولتی است.
وی ادامه داد: بررسی صلاحیت گزینشی معلمان، توانمندسازی معلمان، پیگیری دستمزد، بیمه، مزایا، حقوق و سنجش صلاحیت‌های عمومی و غیره، از هدف‌گذاری‌های مدیریت راهبردی سرمایه انسانی در حوزه مدارس غیردولتی است.
نیک‌نژاد تصریح کرد: برگزاری جشنواره آفرین و یا ابتکارات مدارس غیردولتی و نخستین رویداد ملی زبان‌های خارجی از مهم‌ترین اقدامات در 3 سال اخیر در حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بیان کرد: مدارس غیردولتی نه یک مجموعه محصور، بلکه تجلی خلق یک باور و تبلور تجسم یک اراده است.
فرشید قاسمی افزود: ایجاد یک باور مثبت و آینده‌ساز مبنی بر این که می‌توانیم موثر باشیم و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم می‌تواند به تحقق اهداف ما بسیار کمک کند.
انتهای پیام/424/