تاکید معاون وزیر بر سرمایهگذاری در حوزه آموزشوپرورش - تسنیم
معاون وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه توسعه و تحول از آموزش وپرورش آغاز می شود، گفت: جامعه ای که مشکلات خود را نشناسد و روی آموزش وپرورش سرمایه گذاری نکند، به توسعه نخواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران، صبح امروز در سالن همایش ولایت اداره کل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
دز این مراسم سالار قاسمی؛ رئیس آموزشوپرورش استثنایی کشور بیان کرد: مشکلات شهرستانهای استان تهران همواره گریبان ما را نیز گرفته است اما کلید تحول در امور آموزشوپرورش راهبری است.
وی با بیان اینکه اتاق یک مدیر باید همانند کلاس درس باشد، افزود: لشکر اصلی نظام و کشور معلمان هستند، لذا تیمسازی خوب و راهبری است کیفیت را ارتقا میدهد.
معاون وزیر آموزشوپرورش تأکید کرد: توسعه و تحول از آموزشوپرورش آغاز میشود، لازمه حکمرانی حکیمانه، حکمرانی شایسته در نظام تعلیم و تربیت کشور است و این مهم بدون کار عالمانه میسر نخواهد شد.
قاسمی تصریح کرد: آموزشوپرورش رویکرد حکیمانه دارد، اگر مدیر در تراز نداشتیم بحث از تحول بیهوده است و تحول مستلزم نگاه عالمانه و علم محور و عادلانه است.
وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه یک مدیر سرمایه اجتماعی است و ما زمانی میتوانیم خود را موفق بدانیم که معلمان به نیکی از ما یاد کنند.
وی همچنین تاکید کرد: جامعهای که مشکلات خود را نشناسد و روی آموزشوپرورش سرمایهگذاری نکند، به توسعه نخواهد رسید.
معاون وزیر آموزشوپرورش با طرح این پرسش که چرا باید سهم دهکهای بالا از قبولی کنکور بیشتر باشد، گفت: اینکه رئیسجمهور میگوید من برای آموزشوپرورش حاضر به کارگری هستم، یک فرصت برای کشور است که باید از آن استفاده کرد.
در ادامه این مراسم یوسف بهارلو؛ مدیرکل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران گفت: آموزشوپرورش اساسیترین نهاد زیربنایی کشور است.
مدیرکل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: آموزش منابع انسانی یکی از مهمترین عناصر در رشد منابع کشور است و امید دارم که بتوانم سرباز شایستهای برای نظام تعلیم و تربیت کشور باشم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، یوسف بهارلو به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران معرفی و از زحمات مسود بهرامی تقدیر شد.
انتهای پیام/