ضرورت بهبود وضعیت ایران در آزمون تیمز و پرلز
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت آزمونهای تیمز و پرلز ضرورت دارد برای بهبود وضعیت ایران، برنامه جامع و عملیاتی طراحی شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در سی و چهارمین جلسه شورای معاونان که با حضور اعضای شورای معاونین و مدیران کل استانها که به صورت برخط در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی گفت: امیدواریم با کمک همه مدیران استانها این سازمان در انجام مأموریتهای خود موفق شود.
اساسنامه این سازمان در حال بازنگری است.
بنابراین ضرورت دارد ضمن توسعه از ظرفیتهای این سازمان استفاده بهینه کرد.
وی در ادامه به جلسه هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اشاره و تصریح کرد: در این جلسه به اتفاق آرا شیخ الاسلام به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت منصوب شد.
از این رو با توجه به توانمندی و برنامههای رئیس این سازمان؛ از همه استانها انتظار میرود تا در انجام مأموریتهای این سازمان، تشریک مساعی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت سالگرد نهم دیماه افزود: نهم دی ماه روز بیعت مردم با ولایت فقیه است از این رو این روز اهمیت بسیاری دارد.
روزی که مردم در مقابله توطئه دشمنان ایستادند.
کاظمی در ادامه با ارائه گزارشی از سفر به استان خراسان شمالی به همراه هیأت دولت گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فعال در اقامه نماز در اجلاس سراسری نماز خوش درخشید.
همچنین این وزارتخانه در ساخت نمازخانه تلاشها و همت بسیاری داشته است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه رئیسجمهوری در این سفر یک جلسه به آموزش و پرورش اختصاص دادند، افزود: در این جلسه بنا شد، شناسنامهای از همه مناطق از نظر فضاهای آموزشی آماده و تقدیم دولت شود.
رئیس جمهوری در این جلسه تأکید کرد که پای کار آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با اشاره به نتایج آزمون تیمز و پرلز که از قدیمیترین آزمونهای دنیاست، گفت: با توجه به اهمیت این آزمونها ضرورت دارد برای بهبود وضعیت ایران، برنامه جامع و عملیاتی طراحی شود.
کاظمی افزود: در این زمینه برنامه اقدام میخواهیم تا با هدفگذاری مشخص و معین، سطح رتبههای آزمونهای فوق، رشد یافته و مطلوب شود.
وزیر آموزش و پرورش به شاخصهای آموزش و پرورش در استانها اشاره کرد و افزود: شاخصهای استانی باید تغییر و رشد پیدا کند.
برای انجام این اقدام باید نگاه راهبردی در مدیران ایجاد و تبدیل به برنامه عملیاتی شود.
وی پس از ارائه گزارش حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، با تأکید بر اینکه معاونت ابتدایی با انعقاد تفاهم نامهای باید شاخصهای آموزشی یک الگوی راهبردی از ستاد تا کف مدرسه طراحی کند گفت: باید به استناد این شاخصها عملکرد استانها ارزیابی و تراز مثبت و منفی آن را محاسبه کرد.
وی گفت: دیگر معاونین و رؤسای سازمانها نیز باید همین مدل را در سازمان خود اجرایی کنند.