خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رشد خرده‌فروشی اسپانیا به پایین‌ترین سطح از ژوئن رسید - تسنیم

تسنیم | اقتصادی | یکشنبه، 09 دی 1403 - 14:30
مؤسسه ملی آمار اسپانیا (INE) اعلام کرد که فروش بخش خرده فروشی این کشور در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 1 درصد افزایش یافته، که پایین تر از رشد 3.4 درصدی ماه اکتبر و همچنین کمتر از پیش بینی تحلیلگران (2.8 درصد) بوده است.
درصد،افزايش،هزينه،كالاهاي،كاهش،ماه،نوامبر،اكتبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، مؤسسه ملی آمار اسپانیا (INE) اعلام کرد که فروش بخش خرده‌فروشی این کشور در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 1 درصد افزایش یافته، که پایین‌تر از رشد 3.4 درصدی ماه اکتبر و همچنین کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران (2.8 درصد) بوده است.
این رقم، کندترین نرخ رشد در تجارت خرده‌فروشی از ژوئن سال جاری محسوب می‌شود و عمدتاً به دلیل کاهش هزینه برای مواد غذایی که از 2.2 درصد در اکتبر به 1.5 درصد در نوامبر رسید، و کاهش هزینه برای کالاهای غیرغذایی که از 5.9 درصد به 1.2 درصد افت کرد، بوده است.
بر اساس مقایسه ماهانه، فروش خرده‌فروشی در نوامبر 0.6 درصد کاهش یافت که کمتر از ماه اکتبر با نرخ صفر درصد بود.
در 11 ماه ابتدایی سال جاری میلادی، تجارت خرده‌فروشی اسپانیا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 درصد افزایش داشت.
بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی اِن‌آی‌کیو NIQ موسوم به "بارومتر هزینه‌های خرده فروشی فصلی"، هزینه برای کالاهای مصرفی در سه‌ماهه سوم امسال 4.5 درصد نسبت به سه‌ماهه سوم سال 2023 افزایش یافت.
همچنین، هزینه برای کالاهای بادوام و فناوری در سه‌ماهه سوم 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.2 درصد رشد داشت.
آنتونیو د سانتوس، مدیر بخش خرده‌فروشی اِن‌آی‌کیو در وب‌سایت این مؤسسه اظهار داشت: در سه‌ماهه سوم، بازار کالاهای تند مصرف (FMCG) در اسپانیا روند تعدیل قیمت‌ها را حفظ کرد که به‌طور قابل‌توجهی به افزایش تقاضا کمک کرد.
تقریباً تمامی بخش‌های محصولات بسته‌بندی‌شده و تازه تا کنون طی سال جاری رشد مثبتی را بر اساس حجم نشان داده‌اند.
وی افزود: پیشرفت کلی اقتصادی، افزایش درآمد خانوارها، کاهش هزینه وام مسکن و بازار اشتغال قوی نقش مهمی در افزایش خرید مصرف‌کنندگان داشته است.
علی‌رغم عدم قطعیت‌های موجود در محیط اقتصاد کلان، ما دیدگاهی محتاطانه اما خوش‌بینانه نسبت به تکامل بازار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت داریم.
انتهای پیام/