ثبت روزانه 150 تماس و گزارش مردمی با سامانه 124 در رشت
به گفته مدیرکل صمت گیلان، در شهرستان رشت، تماس ها و گزارش های روزانه بین 60 تا 150 مورد متغیر است و این شکایات برای بررسی بین اتحادیه های مختلف توزیع می شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان امروز در جلسهای با روسای اتحادیههای صنفی پرشکایت رشت اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، رسیدگی به شکایات صنفی باید بدون هیچ توقف و سستی تسریع یابد.
وی با اشاره به این که زمان بررسی شکایات نیازمند کار کارشناسی حداکثر 15 روز است، گفت: دیگر شکایات باید در عرض 48 ساعت پاسخ داده شوند و افزایش سرعت در بررسی شکایات، اعتماد عمومی به اصناف را تقویت میکند.
مدیرکل صمت گیلان سامانه 124 را مأمنی برای زیاندیدگان صنفی دانسته و افزود: این سامانه به صورت شبانهروزی با ارائه کد رهگیری، شکایات و نارضایتیهای صنفی را دریافت و به سرعت بررسی میکند و در شهرستان رشت، تماسها و گزارشهای روزانه بین 60 تا 150 مورد متغیر است و این شکایات برای بررسی بین اتحادیههای مختلف توزیع میشود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی به برخی شکایات در اتحادیههای صنفی هشدار داد و تصریح کرد: این مسئله به عنوان تخلف و ترک فعل از سوی کمیسیون نظارت مرکز استان قابل پیگیری است و با توجه به اتصال سامانه سیمبا به اتحادیهها، تأخیر در بررسی شکایات به هیچ وجه پذیرفته نیست.
به گزاشر تسنیم، این نشست با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان، معاون نظارت و بازرسی اداره کل سمت گیلان، مسئول سامانه 124 و 7 اتحادیه صنفی پرشکایت رشت با هدف تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر فعالیتها و خدمات صنفی برگزار شد.
انتهای پیام/