خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت نظارت اداره ارشاد و شهرداری اراک بر تبلیغات محیطی شهری

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 09 دی 1403 - 15:58
اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بر ضرورت نظارت جدی تر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اراک بر تبلیغات محیطی شهری تاکید کرد.
شهري،تبليغات،اراك،اداره،شهرداري،شهر،متولي،ارشاد،قرارداد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه تبلیغات شهری اراک اظهار کرد: به تازگی شاهد آگهی‌های تبلیغاتی با مضامین عجیب و غریب و ناهنجار در فضای شهری اراک هستیم که علاوه بر خدشه دار کردن جلوه بصری شهر، استفاده از واژگان و تصاویر نامناسب فرهنگ بیگانه را در تبلیغات محیطی شهری به وضوح دیده می‌شود که اداره ارشاد علی‌رغم تکلیف قانونی در نظارت بر این امر و شهرداری به عنوان متولی اداره امور شهر، هیچ گونه بازخوردی به این مساله نداشته‌اند.
وی افزود: سازمان سیما منظر شهرداری اراک، متولی اصلی اداره پایه بنرهای شهری است و بالطبع لزومی ندارد دیگر سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری که تخصصی در حیطه تبلیغات ندارند، مبادرت به انعقاد قرارداد با پیمانکاران این حوزه داشته باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بر ضرورت نظارت اداره ارشاد و شهرداری اراک بر تبلیغات محیطی شهری تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که شهرداری اراک نگاهی تخصصی‌تر به بحث تبلیغات شهری داشته باشد و این مهم مورد توجه ویژه باشد که متولی اصلی اداره شهر، شهرداری است و حتی با وجود انعقاد قرارداد با پیمانکار جهت امر تبلیغات بازهم نباید از امر نظارت غافل شود.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری اراک باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که کمیته‌ای متشکل از کارشناسان این حوزه و نمایندگان اداره ارشاد تشکیل شود و ضمن احصا ضرورت‌های این امر، موارد فسخ قرارداد با پیمانکاران تعیین و در قراردادها لحاظ شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: شهر زیبا تنها با انجام اقدامات عمرانی شکل نمی‌گیرد و باید اذعان کرد با شیوه نوین تبلیغات، پایه بنرها و حتی بیلبوردها، المان مناسبی برای این امر نیستند و به نظر می‌رسد جایگزینی این موارد با تلویزیون‌های شهری راهکاری مناسب و قاعده‌مند است.