احساس نابرابری در شاخصهای عمرانی آذربایجانشرقی - تسنیم
استاندار آذربایجان شرقی گفت: یک احساس نابرابری در شاخص های عمرانی شکل گرفته که از وزارتخانه های مربوطه و مجلس انتظار داریم تا پروژه های عمرانی استان را مورد توجه ویژه قرار دهند تا شاهد پیشرفت قابل قبول عملیات اجرایی آنها باشیم.
بهگزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بهرام سرمست ضمن تشریح طرح های کلان عمرانی استان آذربایجانشرقی، شامگاه سه شنبه در جلسه تبادل نظر با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که بازدیدهایی از پروژه های عمرانی استان خواهند داشت، گفت: از وزارتخانههای مربوطه و مجلس انتظار داریم تا پروژههای عمرانی استان را مورد توجه ویژه قرار دهند تا شاهد پیشرفت قابل قبول عملیات اجرایی آنها باشیم.
وی افزود: در دولت وفاق، تعامل مدیریت ارشد این خطه با مجمع نمایندگان استان به اندازه ای عمیق و نزدیک است که مرزبندی چندانی بین دولت، مجلس و دستگاه قضایی وجود ندارد و این همدلی ها و همراهی ها جای تقدیر دارد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به پروژه های استان اشاره کرد و گفت: تا سالهای نه چندان دور آذربایجان شرقی از نظر شاهراههای جادهای و ریلی بینالمللی، نقطه اتصال شرق و غرب، اروپا و اوراسیا به شمار میرفت، اما در گذر زمان از لحاظ افکار عمومی و انتظاری که مردم دارند، یک احساس نابرابری در شاخصهای مختلف شکل گرفته که بیربط و بیاساس نیست.
سرمست با شاره به اینکه یکی از پروژههایی که برای مردم آذربایجان شرقی دارای اهمیت بسیار است، بهسازی آسفالت آزادراه تبریز ـ زنجان است، گفت: براساس برآوردهای انجام شده یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مورد نیاز است که یک هزار میلیارد تومان آن سهم آذربایجان شرقی و مابقی سهم استان زنجان است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر هماهنگیهایی با بانکهای عامل نیاز است تا تسهیلات لازم را اعطا کنند.
استاندار آذربایجانشرقی با تاکید بر اینکه کریدورهای ها ارتباطی ما نیاز به فعال سازی دارند، گفت: آزادراه تبریز ـ صوفیان ـ شوردرق تا مرز بازرگان جزو مگاپروژههای استان در حوزه راهسازی محسوب میشود که نیاز به توجه بیشتر وزارت راه و شهرسازی به عنوان بستر تحول در ارتباط کشورمان با اروپا دارد.
سرمست افزود: آزادراه در دست ساخت تبریز- ارومیه، دیگر پروژه مهم استان در حوزه کریدورهای ارتباطی محسوب می شود که قطعه 6 آن در حال پیشرفت است و پیمانکار آن جلوتر از دولت حرکت میکند و منتظر اعتبارات دولتی نمی ماند و همین امر مسئولیت سازمان های دولتی در قبال تامین هزینه این طرح راه سازی را دو چندان می کند.
وی از آزادراه هشترود ـ مراغه به عنوان دیگر کریدور ارتباطی مهم آذربایجان شرقی یاد کرد که به گفته وی گام های مهمی برای تکمیل آن برداشته شده، اما همچنان نیاز به تزریق اعتبارات دولتی برای نهایی شدن و بهره برداری کامل دارد.
استاندار آذربایجانشرقی در ادامه با بیان اینکه در حوزه ریلی اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز به عنوان یک پروژه استراتژیک در آذربایجان شرقی مطرح است، گفت: امتداد راه آهن تبریز تا چشمه ثریا در شرایطی که با انواع فشارهای بین المللی مواجه هستیم، می تواند به عنوان یک محل مانور برای قدرت استراتژیک ایران باشد.
سرمست افزود: سالن دوم فرودگاه بین المللی تبریز، نیروگاه حرارتی تبریز، احداث شهرک جوانان و احداث بیمارستان یک هزار و 500 تختخوابی تبریز از دیگر پروژه دارای اهمیت در آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/