تغییر الگوی سفر به سوی بهرهگیری از حمل و نقل عمومی - تسنیم
شهردار کرج گفت: با اجرای سیاست های نوسازی و هوشمندسازی عرصه حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه اتوبوسرانی، الگوی سفر شهروندان را به سمت بهره گیری بیشتر و بهینه از امکانات سوق دادیم.
مهرداد کیانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از کرج، تغییر الگوی سفر شهروندان به سمت بهرهگیری از سیستم حمل و نقل عمومی بهویژه استفاده از اتوبوسهای تندرو را تحولی جدی و اساسی ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از شهروندانی که امروز از اتوبوسهای برقی استفاده میکنند پیش از این متقاضی یا مسافر این بخش نبودند.
این به این معناست که ما توانستهایم شهر را یک گام به سمت کاهش آلایندگی و ترافیک پیش ببریم.
وی اذعان کرد: پیش از این تعداد مسافران خط شهید بهشتی که یکی از طولانیترین و پرمسافرترین خطوط ما به شمار میآید روزانه بین 35 تا 40 هزار نفر بود که با راهاندازی اتوبوسهای برقی این تعداد به بیش از 90 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
یکی از عوامل مهم در این تغییر الگو کاهش زمان انتظار مسافران و کاهش طول سفر است؛ سرفاصله حرکت اتوبوسها در گذشته بین 17 تا 20 دقیقه بود.
شهردار کرج با اشاره به اینکه این زمان در حال حاضر به 5 تا 6 دقیقه رسیده است، خاطرنشان کرد: کاهش زمان انتظار، بار مسئولیت مجموعه را سنگینتر کرده چراکه از این پس سرعت خدماترسانی به مطالبه شهروندان از مجموعه مدیریت شهری تبدیل شده است.
با توجه به حجم سنگین سرویسدهی ناوگان اتوبوسرانی کرج، تا زمان اجرای کامل قطار شهری، سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی بار این عرصه را به دوش میکشد.
کیانی اذعان کرد: همچنین به دلیل بهرهمند نبودن شهرهای اقماری از امکانات اتوبوسرانی، ناوگان حمل و نقل عمومی ما به تمامی شهرهای استان البرز به جز فردیس و نظرآباد خدماتدهی میکند؛ به گونهای که برخی از اتوبوسهای شهر کرج به مقاصد و معابر کوهستانی نیز خدمات ارائه میدهند.
این اقدامات بار و فشار زیادی را به مجموعه وارد میکند.
وی با بیان اینکه همواره تلاش کردهایم با بهترین و بهروزترین امکانات نیازهای شهر در این عرصه را تامین کنیم و رضایت شهروندان را افزایش دهیم، اظهار کرد: ارائه این خدمات در شرایطی انجام میشود که در حال حاضر حدود 99 درصد ناوگان متعلق به سازمان است و بخش خصوصی کمترین میزان مشارکت را در این عرصه دارد.
در دوره ششم مدیریت شهری، 220 دستگاه اتوبوس برای شهر کرج خریداری شد.
شهردار کرج همچنین با اشاره به اینکه 30 دستگاه اتوبوس نیز بازسازی و نوسازی شده است، تصریح کرد: با انجام این اقدامات میانگین سنی ناوگان اتوبوسرانی شهر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و هماکنون در لیست برجستهترین کلانشهرها در این زمینه قرار داریم.
در حال حاضر 38 خط اتوبوسرانی شامل شهرهای اقماری و خطوط شهری در کرج وجود دارد.
همچنین 120 سازه ایستگاهی در دوره ششم مدیریت شهری به امکانات حمل و نقل عمومی شهر کرج افزوده شده است.
انتهای پیام/