خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امام جمعه محمودآباد: حجاب بیش از دستوری دینی یک فرهنگ ایرانی است

مهر | استان‌ها | جمعه، 14 دی 1403 - 15:58
قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: حجاب و عفاف پیش از آن‌که دستوری اسلامی باشد فرهنگی ایرانی بوده است.
حجاب،فرهنگي،سياست،محمودآباد،حلقه،موسوي،الاسلام،حجت،جمعه،دورا ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: حجاب و عفاف پیش از آن‌که دستوری اسلامی باشد فرهنگی ایرانی بوده است لذا این‌که گفته می‌شود این اعراب بودند که بر ایرانیان حجاب عربی را تحمیل کردند شبهه‌ای بی‌پایه و اساس است.
وی با بیان اینکه زنان ایران‌زمین قبل از اسلام حجاب داشتند وضعیت پوشش بانوان در شاهنامه فردوسی است، افزود: استعمار برای تزریق و تحمیل فرهنگ غربی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی جدی برای ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی مانند ایران داشت.
امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه فرقه‌های ضاله بازیگران حلقه اول کشف حجاب هستند، تصریح کرد: مجری اصلی سیاست‌های عفاف‌زدایی از جامعه قبل از رضاخان، فرقه‌های ضاله بابی، ازلی و بهایی بودند.
وی هنگامی که علی‌محمد باب رهبر این فرقه در قلعه چَهریق آذربایجان در زندان به‌سر می‌برد، پیروان و طرفداران او در دشت بَدَشت شاهرود جمع شدند و زنی به نام قرة العین در این اجتماع بابیان، برای نخستین‌بار در بین مردان با لباس نامناسب و بدون حجاب حضور یافت.
حجت الاسلام موسوی روشنفکران را بازیگران حلقه دوم پروژه حجاب زدایی دانست و تاکید کرد: حلقه دوم حجاب‌ستیزان روشنفکرانی مانند آخوندزاده و تقی‌زاده بودند که به حجاب حمله کردند.
وی با بیان اینکه در طول دوران پهلوی اول و دوم سیاست عفاف‌ستیزی با گسترده‌ترین شکل انجام می‌گرفت، گفت: در دوران انقلاب این سیاست با تهاجم و شبیخون فرهنگی شروع شد که علی‌رغم هشدارهای رهبر انقلاب، دولت پنجم و ششم به آن چندان توجه نکرد.
امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: در دوران اصلاحات، دولت هفتم و هشتم، سیاست پنهان ضدیت با عفاف و حجاب، در قالب فعالیت برای احقاق حقوق زنان با محوریت فمنیست‌های نفوذی دنبال شد.
وی افزود: دولت‌های نهم و دهم در حوزه فرهنگی مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی بود و به مرور با نفوذ جریان انحرافی این جنبش‌ها چندان مهار نشد.
حجت الاسلام موسوی در پایان یادآور شد: در دهه ۹۰ با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم این سیاست تبدیل به جنبش شد و به شکل پویش‌هایی نظیر «نه به حجاب اجباری»، «کمپین یک میلیون امضا»، «چهارشنبه‌های سفید»، «دختران خیابان انقلاب»، «آزادی یواشکی» و… با قدرت شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از داخل و خارج، موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داد.