دو خطه کردن راهآهن زنجان – قزوین اوایل سال آینده تکمیل میشود
زنجان-مدیرکل راهآهن شمالغرب با اشاره به برطرف شدن مشکل معارضان در پروژه دو خطه کردن راهآهن زنجان – قزوین گفت: این پروژه اوایل سال آینده تکمیل میشود.
منوچهر صفری در گفتوگو با خبرنگار مهر، در مورد پروژه دو خطه کردن راهآهن زنجان – قزوین اظهار کرد: مشکل معارضان محدوده تاکستان حل شده و زیرسازی این ۱۱ کیلومتر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکار فعالیت کاملی دارد، عنوان کرد: این پروژه در آینده نزدیک هم به مرحله روسازی و هم مرحله نصب میرسد و اوایل سال آینده تکمیل میشود.
مدیرکل راهآهن شمالغرب ادامه داد: برای احداث این قطعه ۱۱ کیلومتری در تاکستان پیمانکار ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داشت که این طلب پرداخت شده و پیمانکار دوباره پای کار آمده است.
وی در ارتباط با در حوزه حمل بار یادآور شد: ادارهکل راهآهن شمالغرب محور باری نیست ولی در سنوات گذشته با فعالیتهای انجام گرفته خوشبختانه بار خیلی خوبی جذب شده و حدود ۳۰ درصد واردات ریلی راهآهن به ایستگاه بناب وارد میشود.
صفری عمده فعالیت ایستگاه بناب را تأمین خوراک برای صنایع روی استان دانست و گفت: واردات عمده ما انتقال سنگ روی از کشور ترکیه به ایستگاه بناب است.
رشد ۹۰ درصدی صادرات بار از خطوط ریلی شمالغرب
وی با اشاره به اینکه در ایستگاه سلطانیه، کسناتره سنگ آهن وارد میشود، خاطرنشان کرد: قطارهای برای در این ایستگاه سالانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن به واحدهای صنعتی و کارخانههای فولاد حمل میکند.
مدیرکل راهآهن شمالغرب با بیان اینکه امسال در بخش صادرات رشد بسیار خوبی داشتیم، تصریح کرد: از ایستگاه قروه، خرمدره، بناب و زنجان صادرات به ترکیه داریم که عمدتاً شمش، پروفیلهای ساختمانی و میلگرد است.
وی افزود: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در صادرات رشد ۹۰ درصدی داشتیم و در واردات ۴۱ درصد افزایش را ثبت کردیم.
صفری خاطرنشان کرد: در ارزیابی شاخصهای راهآهن جمهوری اسلامی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳، راهآهن شمالغرب برای عملیاتی کردن جابهجایی بار به نسبت سهم خود در رتبه نخست شبکه ریلی قرار دارد.