مرکز جدید 122 آب و فاضلاب استان سمنان افتتاح شد
مرکز جدید سامانه 122 آبفا استان سمنان با حضور مسئولان ارشد شرکت آب و فاضلاب کشور و استان سمنان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آنگونه که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفته است، این مرکز با هدف ارتقای سطح رضایتمندی مردم و بهبود خدماترسانی تکمیل شده و به بهرهبرداری رسیده است.
منصور کشاورزیان در آیین بهرهبرداری رسمی مرکز 122 شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با ارائه گزارشی از وضعیت تولید و توزیع آب شرب و جمعآوری فاضلاب در استان، بر لزوم مدیریت عرضه و تقاضا تأکید کرد.
وی بر نقش کلیدی آموزش و اطلاعرسانی در فرهنگسازی و نهادینهکردن فرهنگ صرفهجویی تأکید کرد و اظهار داشت: باید با اجرای برنامههای آموزشی در مدارس، رسانهها و فضای مجازی، شهروندان را با اهمیت مدیریت مصرف آب آشنا کنیم.
کشاورزیان افزود: فرهنگسازی در این زمینه نهتنها به کاهش مصرف کمک میکند، بلکه به حفظ منابع آبی برای نسلهای آینده نیز منجر میشود.
مرکز 122، سامانه تلفنی ارتباط مردمی با شرکت آبوفاضلاب در استانها است که در استان سمنان به تازگی هوشمندسازی شده است.
شهروندان میتوانند درخواستها و پیشنهادات و اعتراضهای خود در حوزه آب شرب را از طریق این سامانه ثبت و پیگیری کنند.
همکاری شهروندان و مسئولان برای مدیریت منابع آبی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان همچنین از شهروندان خواست تا در مدیریت مصرف آب مشارکت فعال داشته باشند و اضافه کرد: همکاری بین شهروندان و مسئولان میتواند به بهبود وضعیت منابع آبی و تضمین دسترسی پایدار به آب شرب کمک کند.
کشاورزیان تأکید کرد که شرکت آبفا استان سمنان آماده است تا با اجرای پروژههای زیرساختی و آموزشی، گامهای مؤثری در این زمینه بردارد.
آینده مدیریت آب در استان سمنان
مدیرعامل شرکت آبفا استان سمنان، تصریح کرد: با توجه به چالشهای پیشروی منابع آبی در استان سمنان، مدیریت هوشمند آب و فرهنگسازی مصرف بهینه از جمله راهبردهای کلیدی برای مقابله با کمآبی است.
کشاورزیان افزود: شرکت آبفا استان سمنان با برنامهریزی دقیق و اجرای پروژههای نوآورانه، در تلاش است تا ضمن تأمین نیازهای شهروندان، به حفظ منابع آبی برای آینده نیز کمک کند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری همهجانبه شهروندان و مسئولان، بتوان چالشهای کمآبی را پشت سر گذاشت و به سمت آیندهای پایدار در مدیریت منابع آبی حرکت کرد.
کشاورزیان تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بهعنوان متولی تأمین آب شرب، همواره در تلاش است تا با استفاده از تمامی ظرفیتها، خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگیها و پراکندگی جغرافیایی مشترکین، گفت: مدیریت مصرف آب و نهادینهکردن فرهنگ صرفهجویی از اولویتهای اصلی ماست.
ضرورت استفاده از ظرفیت پساب در صنایع
کشاورزیان همچنین بر استفاده از ظرفیت پساب در صنایع و بهرهبرداری بهینه از منابع آبی تأکید کرد و افزود: برای تداوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، باید گامهای مؤثری در حوزه آموزش و اطلاعرسانی برداریم.
وی خاطرنشان کرد که استفاده از پساب تصفیهشده میتواند به کاهش فشار بر منابع آب شیرین کمک کرده و در عین حال، نیاز صنایع به آب را تأمین کند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان سمنان با اشاره به چالشهای ناشی از کمآبی در منطقه، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان، باید بهطور جدی به سمت مدیریت هوشمند آب حرکت کنیم.
وی افزود: استفاده از فناوریهای نوین در آبیاری، بازچرخانی آب و کاهش هدررفت از جمله راهکارهایی است که میتواند به بهبود وضعیت منابع آبی کمک کند.
مهدی بختی، مدیرکل دفتر روابط عمومی، امور بینالملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در آیین افتتاح این مرکز، افزایش نظارتها و تعامل سازنده با مشترکین را عامل اصلی ارتقای رضایتمندی مردم دانست.
وی دفاتر روابط عمومی و ارتباط با مشتریان را دو بازوی اصلی شرکتهای آبفا در ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکین برشمرد و تأکید کرد که نظارتهای مستمر بر کیفیت خدمات ارائه شده، نقش کلیدی در جلب رضایت مردم دارد.
بختی بر لزوم ایجاد برنامهای مدون برای اطلاعرسانی و رسانهای کردن فعالیتهای شرکت تاکید کرد و گفت: افزایش آگاهی عمومی و ارتباط مؤثر با مشتریان، گام بزرگی در جهت جلب رضایت آنان است.
مستندسازی فعالیتها و اهمیت حوزه رسانه
مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بر مستندسازی فعالیتهای شرکت تاکید کرد و افزود: حوزههای فنی و بهرهبرداری باید با همکاری دفتر روابط عمومی، تمام مراحل اجرایی پروژهها را مستندسازی کنند تا سختیها و دشواریهای خدماترسانی به مردم بهوضوح نمایش داده شود.
وی همچنین حوزه رسانه را مهمترین محور فعالیت روابط عمومیها دانست و گفت: با وجود اهمیت سایر فعالیتها، رسانه همچنان نقش محوری در ارتباط با مردم ایفا میکند.
وضعیت منابع آبی استان سمنان
در این مراسم، همچنین احمدرضا دوست محمدی ، معاون بهرهبرداری آبفا استان سمنان، از طریق سامانه تلهمتری شرکت، گزارشی از وضعیت ذخایر منابع آبی استان ارائه داد.
وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر، گفت: استان سمنان در سال گذشته به لحاظ کاهش بارندگی، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
سید جواد کیا، مدیر دفتر ارتباط با مشتریان، نیز با ارائه آمارهای مربوط به تماسهای مردمی و حوادث ثبتشده در طول یک سال گذشته، فعالیتهای مرکز 122 و برنامههای میانمدت و بلندمدت این مرکز را تشریح کرد.
انتهای پیام/363/