خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه شهروندان به بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 18 دی 1403 - 12:23
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از افزایش ۳۰ درصدی میزان مراجعه شهروندان به میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار خبر داد.
ميادين،محصولات،ميوه،شهرداري،تهران،مديريت،كيفيت،افزايش

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ مهدی بختیاری زاده با مقایسه آمار میزان مراجعه شهروندان در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ به میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری تهران به نسبت ۶ ماه نست سال قبل گفت: این میزان استقبال به نسبت مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به رویکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در عرضه محصولات کشاورزی افزود: در این دوره مدیریت شهری تلاش سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران سعی کرده تا با حذف واسطه‌ها و دلالان، محصولات را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان تهیه کند تا قیمت‌ها به نسبت سطح شهر کاهش چشمگیری داشته باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: این رویکرد در تمام زمینه‌های عرضه محصولات از کشاورزی گرفته تا پروتئینی و کالا‌های فراوری شده باعث افزایش میزان رضایت شهروندان هم در زمینه در دسترس بودن این کالا‌ها و هم قیمت مناسب آن در بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد حذف واسطه و تامین محصولات از تولید کننده اصلی بر اساس دو مساله سلامت کالا و دسترسی به تولیدات اولیه در این دوره مدیریت شهری اجرا شده است، بیان کرد: همچنین برای تعیین سلامت محصولات، آزمایش‌های متعددی به صورت دوره‌ای و گزینش تصادفی بر روی محصولات انجام می‌شود و این مساله باعث شده تا محصولاتی که سلامتی آن تضمین شده نیست، راه خود را به داخل میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری تهران باز نکنند.
بختیاری‌زاده یادآور شد: ارتقای کیفیت محصولات در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری تهران امری همیشگی و جاری است و نمی‌توان گفت که اکنون به کیفیت مطلوب در محصولات دست پیدا کرده‌ایم چرا که اگر مساله نظارت و آزمایش سلامت محصولات را متوقف کنیم، نمی‌توان تضمینی برای سلامت این کالا‌ها از سوی تولید کننده داشت.
به همین دلیل نظارت بر کیفیت محصولات در سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران امری همیشگی است.
وی با بیان اینکه انجام نظارت‌های دوره‌ای کیفیت محصولات را در بازار‌ها و میادین میوه‌و تره‌بار شهرداری تهران ارتقاء داده است، تاکید کرد: افزایش میزان مراجعه شهروندان به میادین و بازار‌های میوه و تره بار تایید کننده این مساله است که کیفیت محصولات به نسبت گذشته ارتقاء پیدا کرده است کما اینکه آمار‌ها حکایت از افزایش ۲۹ درصدی مراجعه شهروندان به بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۲ و همچنین افزایش ۳۰ درصدی این مراجعات از سوی مردم در ۶ ماهه نخست امسال دارد.