درآمد صدا و سیمای اردبیل از آگهیهای بازرگانی چقدر است؟ - تسنیم
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل گفت: کل درآمد صدا و سیمای مرکز اردبیل از محل پخش آگهی های بازرگانی کمتر از سه میلیارد تومان است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید محسن لطیفی شامگاه سهشنبه در نشست با اعضای مجمع مطالبهگران و انجمن اصناف و بازاریان اردبیل اظهار داشت: برخلاف ادعاها، ما معتقدیم مخاطب صدا و سیما نه تنها پایین نیست بلکه روز به روز بر تعداد این مخاطبان افزوده میشود.
وی با بیان اینکه مدیریت رسانه کار بسیار سخت و هزینهبری است، تصریح کرد: متأسفانه عدالت در توزیع اعتبارات در بین شبکهها و استانهای مختلف رعایت نمیشود و به همین خاطر ما با چالش تولید کم برنامهها و پایین برخی کاستیها در حوزه تأمین اعتبارات و تجهیزات روبهرو هستیم.
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل فضای مجازی را فضای بیصاحب توصیف کرد و گفت: گاه خود بنده نیز در تله فضای مجازی افتادهام ولی باید گفت رسانه ملی و صدا و سیمای محلی با فضای مجازی جایگاه متفاوتی دارد چرا که در فضای مجازی صحت و سقم موضوعات مشخص نیست ولی ما باید از یک منبع موثق اخبار و رویدادها را برای مردم پخش کنیم.
لطیفی افزود: در همین چند روز اخیر موضوع مداح اردبیلی و گلایههای مردم مشگینشهر از انفجارهای معدنی کلی فضای عمومی را دگرگون کرده و شرایط متفاوتی را به وجود آورده تا ما بدانیم همچنان صدا و سیما دارای مخاطبانی است که تأثیرگذاری آن را به عینه میتوان مشاهده کرد.
وی به کمبود نیرو و همچنین تجهیزات و امکانات به عنوان محدودیت رسانه استانی اشاره کرد و ادامه داد: در کنار همه این تنگناها ما مطالبهگری را حق مردم میدانیم و به همین خاطر در قالب برنامههایی نظیر مطالبهگری در شهر سعی میکنیم تا خواستهها و مطالبات مردم را مطرح کنیم.
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند در بیان حقایق و واقعیتها با ناملایمتیهایی نیز روبهرو میشویم اما به عنوان چشم بینا و گوش شنوا برای مردم عمل کرده و انتظار داریم مدیران استانی نیز پاسخگوی این کاستیها، نارساییها و دغدغهها باشند.
لطیفی اضافه کرد: متأسفانه به مسائل فرهنگی بها داده نمیشود و تنها در صحبتها شعار حمایت از فرهنگ را سر میدهیم در حالی که هیچ توجهی را در عمل به حوزه فرهنگی نداریم و حاضر نیستیم در این حوزه منابعی را هزینه کنیم.
وی بیان کرد: در استان اردبیل نگاه فرهنگی، نگاه بسیار پایین و تنزلیافتهای است در حالی که ما باید در این بخش سرمایهگذاری بیشتری را انجام داده و از رسانه انتظار داشته باشیم تا پیگیر حق و حقوق مردم و خواستههای آنها باشد.
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل در ادامه یادآور شد: پوشش رسانهای استان اردبیل مناسب است و ما متناسب با ذائقه مردم سعی میکنیم برنامهسازی انجام دهیم در چند که انتظار میرود رسانه اردبیل، یک رسانه فرهیخته باشد و باید به جایگاه فرهیختگی دست پیدا کنیم.
لطیفی ضرورت افزایش درآمد و توزیع عادلانه اعتبارات را یادآور شد و تصریح کرد: ما با چنگ و دندان برای این استان جذب اعتبار می کنیم و با کمترین هزینه سعی داریم تا بیشترین تولید محتوا را با همراهی کارشناسان و متولیان حوزههای مختلف انجام دهیم.
وی به بروکراسی و سیستم اداری پیچیده و انحصاری بودن صدا و سیما اشاره کرد و گفت: بودجه 150 شبکه درون کشوری ما هیچ همخوانی با بودجه تنها شبکه بیبیسی ندارد به طوری که 34 برابر بودجه شبکههای ما به بیبیسی تزریق اعتبار میشود.
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل افزود: در این شرایط سخت ما باید به رسانه و فرهنگ اهمیت داده و بر این باورم اگر به جای 20 سال تزریق اعتبار به راه آهن، به کارهای فرهنگی بها داده میشد، امروز بسیاری از نارساییهای این استان برطرف میشد.
لطیفی در ادامه خاطرنشان کرد: ما حاضر هستیم حتی از پایاننامههای دانشجویان و نخبگان استان مستند و برنامههای زندهای را پخش کنیم تا زمینه برای ارتقای آگاهی مردم در ابعاد مختلف فراهم آید.
وی کل درآمد صدا و سیمای مرکز اردبیل را از آگهیهای بازرگانی سه میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در برخی از استانها تولید برنامههای مشارکتی بسیار پررونق است در حالی که در استان اردبیل این امر نیز ضعیف به نظر میرسد.
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل اضافه کرد: برای تولید سریال شاه اسماعیل به یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که هیچگونه همراهی و همسویی با صدا و سیما در تأمین این اعتبار انجام نمیشود و حتی برخی از واحدهای تولیدی ما به خود اجازه نمیدهند که در قالب مسئولیتهای اجتماعی به تولید برنامههای مشارکتی و مساعدت به صدا و سیما در خرید تجهیزات کمک کنند.
لطیفی بیان کرد: در همه برنامهها تلاش ما بر این است تا مسائل اخلاقی و تربیتی را برای آموزش نسل کودک، نوجوان و جوان مورد توجه قرار داده و در برنامهسازیها به این امر تاکید داریم.
وی توسعه برنامههای مهارت محور، توجه به حوزه سلامت، توسعه ورزش همگانی و دعوت از نخبگان را از دیگر رویکردهای صدا و سیما برشمرد و یادآور شد: ما در تولید برنامهها با تنوع بسیار زیاد با کمبود تهیه کننده و حتی نیروی انسانی روبهرو هستیم و نیروهای صدا و سیما حتی 25 سال جلوتر درخواست بازنشستگی میدهند.
مدیرکل صدا و سمیای مرکز اردبیل ضرورت حمایت از سرمایهگذاران را یادآور شد و تصریح کرد: به دور از سوءاستفادههای احتمالی از سرمایهگذاران حمایت کرده و در تولید برنامهها سعی میکنیم زبان معیار، دوری از خشونت و عصبانیت و تندخویی را در تولید برنامهها مورد توجه قرار دهیم.
لطیفی گفت: به دور از خودتحقیری سعی داریم تا استان خودمان را فاخر و شایسته جلوه داده و با وجود همه نارساییها، حرف و سخن مردم را از طریق رسانه مطرح کنیم هر چند که مدیران استانی ما بسیار علاقهمند هستند که توصیف کارها و اقدامات آنها انجام شده و هیچ نقد و انتقادی از آنها نیز انجام نشود.
انتهای پیام/131/.