تاکید وزیر علوم بر تحول کیفی و محتوایی در برنامهریزی آموزش عالی
وزیر علوم در جلسه شورای عالی برنامهریزی آموزشی با اشاره به جایگاه مهم این شورا، بر اهتمام این وزارتخانه به رویکردهای تحولی کیفی و محتوایی در آموزش عالی تاکید کرد.
حسین سیمایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جلسه شورای عالی برنامهریزی آموزشی در وزارت علوم دولت چهاردهم، گفت: ایجاد تغییرات و رسیدن به تحول در آموزش عالی با عملکرد این شورا ارتباط عمیق دارد.
شورای عالی برنامه ریزی برای رشد و ارتقای عملکرد و تحقق ماموریتهای پیش بینی شده باید ارتباطات و تعامل خود را با سایر نهادهای مرتبط بویژه تهیه مطالعات پشتیبان برای تصمیم گیری در خصوص برنامهها برقرار کند.
در ادامه این جلسه روح الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم و رضا نقیزاده، مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی گزارشی از عملکرد شورای عالی برنامهریزی آموزشی و اهداف پیش رو ارائه کردند.
رضا نقی زاده بر رشد بیش از ۱۴۰ درصدی بازنگری برنامههای درسی و تصویب آییننامهها و شیوهنامههای جدید همچون شیوهنامه دروس مهارتی- اشتغالپذیری، شیوهنامه حمایت از رشتههای راهبردی، شیوهنامه شورای تخصصی سیاستگذاری آموزش عالی مهارتی و بهروزرسانی آییننامه یکپارچه مقررات آموزشی و آییننامه تدوین و بازنگری برنامههای درسی به عنوان بخشی از دستاوردهای این شورا در دو سال اخیر اشاره کرد.
جلسه مذکور نهصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی برنامهریزی آموزشی بود که با حضور اعضای جدید برگزار شد.
منبع: وزارت علوم