خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 20 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تکریم ایثارگران ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی ضعیف است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 20 دی 1403 - 11:52
کرج _ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به ضعیف بودن فرهنگ تکریم ارباب رجوع در دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این میان تکریم ایثارگران عملا انجام نمی شود.
ايثارگران،مشاوران،قوانين،تكريم،ارباب،شهيد،كمك،امور،استان،رجو ...

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین دانش کهن صبح پنجشنبه در شصت و چهارمین نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز که با حضور مشاوران وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای عملیات کربلای پنج، افزود: قوانین ایثارگران تنوع زیادی دارد که اجرای برخی از این قوانین به دلایلی همچون محدودیت بودجه اجرا نمی‌شود.
وی اظهار کرد: به همین دلیل قانون گذار برای تسهیل امور ایثارگران، مشاوران ایثارگران را برای هر دستگاه و وزارتی مصوب کرده که زیر نظر بالاترین مقام هر دستگاه خدمات دهی به ایثارگران را تسهیل کنند.
وی به سه وظیفه اصلی مشاوران ایثارگران اشاره کر و گفت: این وظایف شامل مشاوره و کمک به اجرای بهتر این قوانین، کمک به ارباب رجوعان ایثارگر هر دستگاه و مشاوره برای رفع مشکلات آن‌ها و همچنین توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره‌ها، دیدارها و تولیدات آثار فرهنگی هنری شهدا است.
دانش کهن با اشاره به اینکه مشاوران پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات ایثارگران را دارند، افزود: آن‌ها بایستی بر قوانین مسلط باشند که در غیر این صورت نمی‌توانند راهنمایی و اصلاحیه‌های لازم را بر قوانین داشته باشند که برای این منظور می‌توانند از کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.
تکریم ارباب رجوع در بخش خصوصی به خوبی انجام می‌شود مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به فرهنگ ضعیف تکریم ارباب رجوع به خصوص برای ایثارگران در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در دستگاه‌های دولتی کار را به راحتی انجام نمی‌دهند و در این بخش‌ها بیشتر کار را با توصیه‌های مقامات بالاتر یا آشناها انجام می‌دهند.
وی افزود: این در حالی است که در بخش خصوصی احترام و تکریم زیادی به ارباب رجوع گذاشته می‌شود که بایستی دستگاه‌های دولتی بخصوص کارمندان از بخش خصوصی الگو بگیرند.
وی با بیان اینکه این تکریم و خدمات دهی برای ایثارگران نیز ضعیف‌تر است، اظهار کرد: بخشی از جهاد تبیین مشاوران ایثارگران بایستی آگاه سازی پرسنل دستگاه‌های اجرایی بر این باشد که به چه افرادی خدمات می‌دهند و اهمیت و ضرورت نقش ایثارگران را تبیین کنند.
دانش کهن گفت: آن‌ها باید بدانند که اگر جانباز و شهید نمی‌رفت و در مقابل دشمنان نمی‌ایستاد چه به سر کشور می‌آمد که نمونه زنده آن را در سوریه می‌بینیم.
وی افزود: اگر پرسنل متوجه شوند به چه افرادی خدمت می‌کنند مطمئن هستم که خدماتی در خور شأن و جایگاه آن‌ها می‌دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: مدیران ما در سطح استان در تعاملات عالی هستند و فقط در لایه‌های پایین‌تر مشکلاتی داریم که امیدواریم با کمک مشاوران ایثارگران این مشکل نیز برطرف شود.