راهکارهای جذابتر کردن آموزش ابتدایی
بازی، یکی از ابزارهای مهم در فرآیند یادگیری است که میتواند به جذابتر و مؤثرتر شدن آموزش کمک کند.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه - رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «اگر شرایط لازم برای اجرای نظام دوری وجود داشته باشد، قطعاً میتواند دستاوردهایی داشته باشد؛ اما اگر شرایط موجود اجازه ندهد، اجرای این سیستم ممکن است منجر به نارضایتی برخی از دانشآموزان شود.
اگر نظام دوری در مناطق خاصی از کشور اجرا شود، لازم است که میزان آموزش و تجربه معلمان بهطور دقیق رعایت شود.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که در بسیاری از مناطق، کلاسهای درسی پرجمعیت هستند و فضای محدودی برای تدریس وجود دارد که این شرایط اجرای روشهای فعال و نوین را دشوار میکند؛ افزود: «در این راستا، یکی از اولویتهای معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان است تا از ابزارهای نوین آموزشی مانند هنر، داستانگویی، نمایش و کار گروهی بهرهبرداری بیشتری شود.»
رضوان حکیم زاده تصریح کرد: «بازی، یکی از ابزارهای مهم در فرآیند یادگیری است که میتواند به جذابتر و مؤثرتر شدن آموزش کمک کند.»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در گذشته برنامههایی همچون اتاق بازی و یادگیری به اجرا درآمدند که نتایج مثبتی داشتند.
اکنون ما به دنبال احیای این برنامهها و تأکید بر استفاده از بازی در کلاسهای درس هستیم تا معلمان بتوانند از این ابزار در جهت تقویت یادگیری و مشارکت دانشآموزان استفاده کنند.»
حکیمزاده گفت: «برای ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی، معلمان باید توانمند شوند تا از شیوههای فعال آموزشی بهرهبرداری کنند، بهویژه که این شیوهها به یادگیری عمیقتر و پایدارتر دانشآموزان منجر میشوند.»