خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 27 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رئیس‌جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش است

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 26 دی 1403 - 23:22
کاظمی گفت: رئیس‌جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش بوده به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است.
آموزش،پرورش،مسائل،تحول،مدرسه،آموزشي،وزير،بنيادين،كاظمي،فرهنگ ...

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش بوده به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است.
یکی از رویکرد‌های او درباره آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی با تمرکز بر توسعه فضای آموزشی است و معتقد است مدل و الگوی ساخت مدارس کشور باید تغییر کند.
کاظمی اظهار داشت: یکی دیگر از رویکرد‌های رئیس جمهور کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور است.
وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: نظام مسائل ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و همچنین ظرفیت‌های این مناطق برای استفاده آموزش و پرورش استخراج شده است.
وی افزود: رویکرد ما در مدرسه سازی استفاده از مشارکت نیرو‌های مردمی و جهادی برای انجام این کار است.
نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای همکاری در این امر خیر اعلام آمادگی کرده‌اند.
کاظمی تصریح کرد: برای کیفیت بخشی و ارتقای نظام آموزشی دو مسیر را دنبال می‌کنیم یکی تحول در روش‌های یادگیری و یاددهی است که اساسی‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش روش‌های یادگیری و یاددهی است (توانمند سازی معلمان، بهبود روش‌های تدریس، چیدمان کلاس‌های درس، تکنولوژی و تجهیزات آموزشی و...).
وی اظهار کرد: مسیر دومی که دنبال می‌کنیم، موضوع الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین که قبلا تحت عنوان طرح تدبیر و تعالی مدیریت مدارس از آن نامبرده می‌شد و بیشتر بر ابعاد مدیریتی مدرسه تاکید دارد.
ارتقای سطح مدیریتی مدارس از نظر شاخص ها، راهبری کلان مدرسه، اندازه گیری و ...
مد نظر است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دوازده مسئله کلان آموزش و پرورش مشخص شده است که محور همه آنها سند تحول بنیادین و نقشه راه اجرای آن است.
وی با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه‌های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و...
تشکیل شده است و همچنین آزمون‌های کیفیت بخشی، توانمند سازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و..
که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یک برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۴ مبتنی بر شاخص‌های برنامه هفتم توسعه و نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در دست بررسی و کار کارشناسی است.
منبع: وزارت آموزش و پرورش