سرانه 2 مترمربعی هر دانشآموز در اردبیل قابل قبول نیست - تسنیم
استاندار اردبیل گفت: سرانه 1.5 تا 2 متر مربعی به ازای هر دانش آموز در اردبیل و برخی شهرهای دیگر قابل قبول نیست و ما تلاش خواهیم کرد تا روز به روز دغدغه ها را در این زمینه برطرف کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود امامی یگانه شامگاه چهارشنبه در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی در استانداری اردبیل اظهار داشت: با تاکید رئیس جمهور نهضت مدرسهسازی در کشور به راه افتاده و ما باید به صورت هفتگی گزارشی از روند کارها و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی را به مسئولان کشوری ارائه کنیم.
وی ضرورت برگزاری منظم جلسات نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی را یادآور شد و تصریح کرد: ما وضعیت استان را مطلوب نمیدانیم و بر این باوریم شاخصهای فضای آموزشی و پرورشی در استان اردبیل باید به تناسب سرانه میانگین کشوری ارتقا یافته و در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی، خیران و نهادهای انقلابی بیش از گذشته استفاده کنیم.
استاندار اردبیل، معاونت عمرانی استانداری را مأموریت بررسی وضعیت سرانه فضاهای آموزشی و اطلاعرسانی شفاف و دقیق در این حوزه کرد و گفت: آمارها محرمانه نیست و باید مردم در جریان شرایط فضاهای آموزشی قرار گرفته و به دور از ذهنیت منفی، از خیران و سرمایهگذاران دعوت کنیم تا در این حوزه کمک کار و یاریگر دولت باشند.
امامی یگانه افزود: باید جریان اطلاعرسانی و اغنای افکار عمومی از طریق صدا و سیما و سایر رسانهها مورد توجه قرار گیرد تا نهضت مدرسهسازی به معنای واقعی در سطح ملی و استانی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
وی عملکرد مجمع خیرین استان را ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: انتظار میرود مجمع خیرین مدرسهساز و اعضای آن در جذب افراد جدید به ویژه ظرفیتهای بخش خصوصی و کمکهای ارزشمند در این حوزه استفاده کرده و حتی جلوتر از اعتبارات دولتی در تکمیل پروژههای آموزشی و پرورشی ورود پیدا کنند.
استاندار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز در قالب مشارکت مسئولیت اجتماعی در این امر ورود پیدا کرده و کمبود سرانه فضای آموزشی را با اولویت پنج شهرستان اردبیل، پارسآباد، مشگینشهر، اصلاندوز و خلخال برطرف کنند.
امامی یگانه به برنامهریزی امور مالیاتی در نشاندار کردن پروژههای عمرانی و هدایت منابع درآمدی مالیاتی برای تکمیل این پروژهها اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت ارزشمند باید با نشاندار شدن پروژههای مدرسهسازی بیش از گذشته مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.
وی به توافق اخیر نوسازی مدارس با شهرداری اردبیل اشاره کرد و گفت: این حرکت اقدامی شایسته و مناسب بود که با رفع ایرادات میتوان روند اجرایی آن را از حالت توقف خارج کرده و به سرعت شهرداری را در احداث واحدهای آموزشی به تناسب واگذاری زمینهای آموزشی در هسته مرکزی شهر مجاب کرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود چندین مدرسه در مرکز شهر به افزایش بار ترافیکی منجر شده، بهتر است توافق انجام شده با شهرداری برای احداث 224 کلاس درس در قبال واگذاری مدارس هسته مرکزی شهر به دقت و با رعایت مسائل حقوقی اجرایی شده و ایرادات آن نیز رفع شود.
امامی یگانه افزود: ما آمادگی داریم در سفر به تهران در دیدار با مسئولان ستاد اجرایی امام، بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت رایزنیها را برای جذب اعتبارات از این محل برای احداث واحدهای آموزشی به کار گیریم تا زمینه برای احداث واحدهای آموزشی از طریق این نهادهای انقلابی فراهم آید.
وی ضرورت انجام تعهدات راه و شهرسازی را در شهرکهای جدیدالاحداث با هدف احداث واحدهای آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی را بسیج سازندگی ایجاد کرده و انتظار میرود همین ظرفیت مدرسهسازی در مناطق محروم و کم برخوردار ادامه پیدا کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اضافه کرد: از محل ایمنسازی واحدهای آموزشی به سیستم گرمایشی استاندارد 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این زمینه نیز میتوان با راهاندازی پویشها و جذب کمکهای مردمی حرکتهای مؤثر و قابل قبولی را انجام داد.
امامی یگانه بیان کرد: سرانه 1.5 تا 2 متر مربعی به ازای هر دانشآموز در اردبیل و برخی شهرهای دیگر قابل قبول نیست و ما تلاش خواهیم کرد تا روز به روز دغدغهها را در این زمینه برطرف و نسبت به ارتقای سرانه فضاهای آموزشی گامهای جدیتر و عملی را برداریم.
انتهای پیام/131/