جای خالی روشهای آموزش و تکنیکهای مطالعه در آموزش و پرورش - تسنیم
امام جمعه همدان، گفت: روش های آموزش و تکنیک های مطالعه جای خالی در آموزش و پرورش دارد. باید بررسی کنیم که بعد 12 سال تحصیل چه نتایجی برای دانش آموزان داشته است؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیتالله حبیبالله شعبانی در شورای آموزش و پرورش استان همدان با حضور وزرای کشور و آموزش و پرورش ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب(س)، اظهار داشت: روشهای آموزش و تکنیکهای مطالعه جای خالی در آموزش و پرورش دارد.
باید بررسی کنیم که بعد 12 سال تحصیل چه نتایجی برای دانش آموزان داشته است؟
وی افزود: زمانی در دهه 80 صدا و سیما برنامه خوبی را اجرا میکرد در بحث تندخوانی و تکنیکهای مطالعه اما متوقف شد.
نظام تعلیم و تربیت و کمیته مشترک حوزه و آموزش و پرورش تلاشهای خوبی در این زمینه دارند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه در مورد تربیت، فضای مجازی و سایر موارد را داریم، گفت: همه موارد در رقابت با آموزش و پرورش هستند و باید زیرساختهایی را آماده کنیم که یکی از آنان الگوهای تربیت محور است تا بتوان رقیب خوبی در مقابل فضای مجازی باشد.
شعبانی با طرح سوال اینکه پدر و مادرها چقدر حاضر هستند فرزندان خود را به معلمی در مقابل پزشکی و دیگر رشتهها ترغیب کنند؟
گفت: من اگر آخوند نبودم حتما معلم میشدم، زیرساخت و مدارس ما گاهی با مشکلاتی مواجه است.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم خیلی خوب است و ما منابع زیادی داریم، گفت: اگر خیرین را جمع کنیم تا مدرسه بسازیم ممکن است، هزینهای جمع شود؛ اما اکنون زمینهایی وقف و رها شده است.
در شهرمان خیرین فراوانی داریم و زمینهای موقوفی زیادی داریم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی وقفهای غیراولویتدار وجود دارد، مطرح کرد: زمینهایی به آموزش و پرورش وقف شده و تعطیل مانده است، چرا که در آن منطقه نیازی به ساخت مدرسه دیده نمیشود.
باید فرهنگسازی کنیم و نباید زمینها وقف شود، چرا که مولدسازی از بین میرود.
نگاه ویژه استاندار همدان به آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه استاندار همدان نگاه ویژهای به آموزش و پرورش دارد، گفت: توسعه عدالت آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.
رسول شیدایی در این جلسه، بیان کرد: استاندار نگاه ویژه و خاصی به آموزش و پرورش داشته است و 5 مورد را جزو آیتمهای لازم در زندگی افراد میداند که آموزش یکی از آنان است.
وی با بیان اینکه دولت چهاردهم با تاکید بر عدالت آموزشی، نگاه خاصی به آموزش و پرورش دارد، گفت: توسعه کشور نیز در گرو این نگاه است.در فضای آموزش، توسعه عدالت با تقویت مدارس دولتی در مناطق محروم در حال پیگیری است و ظرفیتها را شناسایی کردیم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان همدان با بیان اینکه حضور دو وزیر در پیگیری آموزش موضوع مهمی است، اعلام کرد: پنج مدرسه کانکسی در قالب شش کلاس، 483 مدرسه تخریبی در قالب 310 کلاس با حضور بالای 35 نفر دانشآموز در استان وجود دارد که نیازمند عنایت خاص است.
شیدایی گفت: جامعه آموزش و پرورش در تمام مناسبتها پیشتاز بوده و در راهپیمایی 22 بهمن نیز به صورت ویژه شرکت میکنیم.
انتهای پیام/