حق گویی و واقع گویی ویژگی بارز رسانه های اخلاقگرا است
زنجان-مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: رسانه، کارش حق گویی و روایت واقعیت است. حق گویی یعنی، خبر، همانطور که هست روایت شود نه آنگونه که راویان اراده کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجلیل آل امین در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران فاطمی گفت: رسانه، کارش حق گویی و روایت واقعیت است.
حق گویی یعنی، خبر، همانطور که هست روایت شود نه آنگونه که راویان اراده کنند.
این اصل یکی از اصول و ارکان روایتگری در رسانههاست.
وی افزود: جهادگری که در مسیر حق حرکت میکند و واقعیت را در خِرد و اندیشهیِ حق اندیشی و خدمت به همنوعان خود جستجو میکند، باید سبکِ زیستی و مشیِ جهادیاش روایت شود.
مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: پس اگر رسانهای بر اساس ذاتِ حرفهی رسانه ایِ خود عمل کند باید در توسعهی اندیشه جهادگری در افکار عمومی برای ارتقای جوامع انسانی ایفای نقش کند اما میبینید رسانههایِ معاند به حواشی جامعه ایران میپردازند و زمانی که به متنِ اقداماتِ جهادی میرسند یا سرشان را طرف دیگر میچرخانند و یا دو گانهی حقوق بشر_بیگاری سر میدهند.
نسبتِ رسانه و گفتمان سازی اندیشه جهادی
آل امین افزود: رسانهها میتوانند اندیشه بنیادینِ اخلاقیِ رفع نیازهای دیگری توسط داوطلبان کارِ اجتماعی را تبدیل به گفتمان عمومی نمایند.
گفتمان عمومیِ جهادی یعنی تفکر جهادی فراگیر شود و مختص یک قشر یا صنف خاصی نباشد.
مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: جوامع انسانی با مشکلات زیادی درگیر هستند که رسانهها میتوانند بخشی از آنها را با ترویج کار جهادی و برقراریِ ارتباط دوسویه بین توانمند و نیازمند، حل کنند.
وسعت دادن به میدانِ کار جهادی
جلیل آل امین با اشاره به لزوم گسترش فعالیتهای جهادی گفت: کار جهادی انتها ندارد.
مرزهایش قابل گسترش به مناطق مختلف کشور حتی خارج از کشور هم هست چرا که برای توان انسان مرزی متصور نیست.
وی تاکید کرد: معتقدم انسانها با ده درصد توان خود در عرصههای اجتماعی و سیاسی حاضر میشوند.
تاریخ گواهی میدهد که همیشه انسانهایی هستند که نیاز به دستگیری انسانهای دیگر دارند.
از این رو توان و نیاز دو عنصری است که موجب میشود میدان کار جهادی وسیعتر گردد.