خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 04 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه‌ها مولفه‌های قدرت را در دنیا تغییر داده‌اند

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 04 بهمن 1403 - 16:40
قزوین- مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه نبرد امروز رسانه‌ای به تعریف روایت متمرکز شده است، گفت: رسانه باید بتواند با بیانی صحیح از رویداد و واقعیت‌ها فکر و باور مخاطب را اقناع کند.
رسانه،جامعه،تيرانداز،سازنده،مخاطب،اخبار،انتقاد،قدرت،روايتي،ر ...

به گزارش خبرنگار مهر، پیام تیرانداز ظهر پنجشنبه در اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که سالن لاله قزوین برگزار شد اظهار کرد: رسانه باید بتواند امید و نشاط را به جامعه تزریق کند.
وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا با تحریف واقعیت امید را از جامعه حذف کند، افزود: بید با روایتی درست و تبیینی دقیق از رویداد به امیدبخشی در جامعه کمک کنیم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه نبرد امروز رسانه‌ای به تعریف روایت متمرکز شده است، بیان کرد: رسانه باید بتواند با بیان جزئیاتی صحیح از رویداد و واقعیت‌ها فکر و باور مخاطب را اقناع کند.
وی بیان کرد: در روزگاری رسانه در این کشور به دو روزنامه و اخبار دو شبکه در رسانه ملی محدود می‌شد اما امروز شاهد شکل‌گیری انسان رسانه‌ها هستیم.
تیرانداز با بیان اینکه رسانه‌ها مؤلفه‌های قدرت را در دنیا تغییر داده‌اند، تصریح کرد: در روزگاری هر کشوری قدرت، پول و جمعیت بیشتری داشت قدرتمند تر بود اما امروز شرکت گوگل با این ادعا که به اندازه یک سوم جمعیت دنیا مخاطب دارد خود را مدعی اثرگذاری و ایفای نقش در شورای امنیت سازمان ملل می‌داند.
وی اضافه کرد: امروز هر کشوری که رسانه و اطلاعات قوی‌تری داشته باشد قدرت بیشتری داشته و از نفوذ و جایگاه بالاتری برخوردار است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه هنر اصلی رسانه جذب مخاطب است، ادامه داد: باید مراقب ذائقه سازی باشیم و اجازه نداریم برای جلب توجه هر مطلب مضری را منتشر کنیم.
وی با بیان اینکه هنر رسانه‌های تراز انقلاب، تبیین زیبایی‌ها و جامع و کامل دیدن رویدادها و پرهیز از انتقال اخبار منفی و ناامید کننده است.
تیرانداز ادامه داد: توجه به مشکلات و کاستی‌ها و انتقاد سازنده با انتشار اخبار منفی بدون تبیین و چرایی دلایل آن متفاوت است و نباید اخباری را منتشر کنیم که به جامعه حس ناکارآمدی و ناامیدی القا کند.
وی با بیان اینکه انتقاد سازنده و مثبت جامعه را به جلو حرکت می‌دهد، گفت: باید بتوانیم در کنار انتقاد سازنده روایتی صحیح از تلاش برای حل مشکلات و حتی پیشرفت‌ها را به جامعه منتقل کند.