خطوط ریلی به صورت بهینه استفاده نمیشود
تبریز-استاندار آذربایجانشرقی گفت: به رغم فرسودگی خطوط ریلی در کشور و پایین بودن سرعت قطارها، اما از این خطوط نیز به صورت بهینه استفاده نمیکنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست در مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره خاوران (تبریز) -مشهد، با بیان این که امروز فضای همدلی، وفاق و همنوایی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: اکنون که فرصت تاریخی برای آذربایجان پیش آمده است، برنامه داریم تا بخشی از عقب ماندگیهای تاریخی خطه آذربایجان را جبران کنیم.
وی افزود: بر این اساس میثاق نامه حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخشهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، رئیس دادگستری استان، اتاق بازرگانی و استانداری استان امضا کردیم.
وی افزود: امیدواریم با اولویت بندی بتوانیم بخشی از پروژههای ناتمام استان را به اتمام برسانیم که یکی از آنها نیز پروژه اتصال خط آهن تبریز به چشمه ثریا است.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده بهینه از ریلهای موجود، گفت: به رغم فرسودگی خطوط ریلی در کشور و پایین بودن سرعت قطارها، اما از این خطوط نیز به صورت بهینه استفاده نمیکنیم.
سرمست تاکید کرد: طرح اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز جزو اولویتهای ما و پروژههای زیرساختی استان است و امیدواریم که حداکثر در طول چهار سال آینده به ثمر بشیند وگرنه پروژه مهم کریدورها در استان ناقص میماند.
وی همچنین از برنامه ریزی برای موضوع گردشگری ریلی از تبریز تا جلفا و استفاده بهینه از شبکه ریلی جهت حمل گردشگر در استان خبر داد.
محمدحسین پورتقی، مدیرعامل هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان نیز گفت: یکی از اولویتهای این هلدینگ، تکمیل زیرساختهای سیاحتی ازجمله ریل، واگن و لوکوموتیو در کشور بوده است.
وی افزود: سیاستهای بنیاد بر عدم رقابت با بخش خصوصی است و در عرصههایی وارد میشود که دولت باید پیشران باشد و بخش خصوصی امکان ورود ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت گردشگری پایدار، گفت: کشورهای بسیاری بدون سرمایه گذاری و یا با سرمایه گذاری بسیار اندک در حوزه گردشگری، بازخورد بسیار خوبی داشتهاند ولی در استانهای ما به رغم وجود ظرفیتهای بالا ولی گردشگران نمیتوانند از آنها بهره ببرند.
وی، مهمترین مشکل گردشگری در کشور را حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی عنوان و بر ضرورت سرمایهگذاری در این حوزه تاکید کرد.