خراسان جنوبی به 2800 کلاس درس جدید نیاز دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه 242 مدرسه تخریبی در استان شناسایی شده که نیازمند بازسازی است، گفت: برای رسیدن به استانداردهای مطلوب، خراسان جنوبی به احداث بیش از 2800 کلاس درس جدید نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حامد رخشارپور در جریان بازدید مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، از طرح های مدرسه سازی خراسان جنوبی با ارائه گزارشی جامع از وضعیت زیرساختهای آموزشی و پروژههای درحال اجرا اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان 6.75 مترمربع است که در مقایسه با میانگین کشوری (5.45 مترمربع)، در وضعیت نسبتاً بهتری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در استان، 242 مدرسه تخریبی شناسایی شده که نیازمند بازسازی یا جایگزینی هستند، افزود: 56 پروژه نیمهتمام در استان وجود دارد که 257 کلاس درس را شامل میشود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: در شهرستان بیرجند، 16 پروژه در حال اجراست که شامل ساخت 12 مدرسه جدید و سالنهای آموزشی است.
وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه، 7 پروژه شامل بازسازی مدارس تخریبی و احداث سالنهای چندمنظوره در دست انجام است، گفت: همچنین در شهرستان قاین با 6 پروژه، از جمله احداث 6 کلاس درس در شهرک هاشمیه و مدارس خیری، در حال پیشرفت است و در طبس، 5 پروژه شامل احداث مدارس جدید در مناطق دیهوک و شیرآباد اجرا میشود.
رخشار پور اظهارکرد: در شهرستانهای دیگر مانند زیرکوه، فردوس و سرایان، هرکدام بیش از 5 پروژه با تمرکز بر مناطق محروم در حال اجراست که برای رسیدن به استانداردهای مطلوب، استان خراسان جنوبی به احداث بیش از 2800 کلاس درس جدید نیاز دارد.
مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این بازدید گفت: نهضت توسعه عدالت آموزشی با هدف کاهش نابرابریها و افزایش دسترسی به فضاهای استاندارد آموزشی در سراسر کشور اجرا میشود.
شهره صادقی بیان کرد: این طرح در مناطق محروم کشور از جمله خراسان جنوبی، به دلیل سرانه پائین فضای آموزشی، اهمیت ویژهای دارد.
مشارکت خیرین، گروههای جهادی و نهادهای مردمی در کنار اعتبارات دولتی از ارکان اصلی موفقیت این طرح به شمار میرود.
مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تلاشهای مسئولان استانی و مشارکت گسترده خیرین تقدیر کرد و گفت: خراسان جنوبی به دلیل اقدامات مؤثر و مدیریت منسجم، میتواند الگویی برای سایر استانها باشد.
وی بیان کرد: این طرحها نهتنها به بهبود وضعیت آموزشی استان کمک میکند، بلکه بستری برای توسعه پایدار مناطق محروم فراهم میسازد.
انتهای پیام/250/