بهم ریختگی جسمی و روحی دانش آموز با تأثیر قطعی معدل در چندپایه
وزیرآموزش و پرورش گفت: تأثیر قطعی معدل در چندپایه، موجب بهم ریختگیهای جسمی و روانی دانش آموزان می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی، امروز دوشنبه، پانزدهم بهمن در دیدار با سردار نوریان، رئیس اندیشگاه تجربه نگاری انقلاب اسلامی که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
پس از استماع گزارشی درباره تجربه نگاری از افراد شاخص، بیان کرد: باید در تجربه نگاری و ایده پردازیها، همه اجزای زیست بوم نظام تعلیم و تربیت دیده شود.
زیرا دانش و تجربیات ارزنده و کاربردی مدیران پیشین، چون گنجی برای مدیران آینده محسوب میشود.
وی با تأکید بر اینکه یکی از آفت ها؛ بی توجهی و بی اعتنایی به گنجینه دانش و تجربیات مدیران پیشین است، تصریح کرد: برنامههای سازنده مدیران باید ثبت و دنبال شود.
نباید دیوارههای نیمه کاره بسیاری را ایجاد و سپس رها کنیم.
بلکه باید در مسیر درست، سازنده و اثرگذار مدیران پیشین، خِشت روی خِشت گذاشته و تکمیل کننده باشیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رشد و توسعه یک نهاد باید رویههای اثربخش تداوم یابد و از مسیرهای خطا پرهیز و به برنامههای خوب بها داده شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از فقدان سیاستهای اصولی رنج میبرد، گفت: فقدان سیاستهای علمی، پژوهشی و پایدار یکی از چالشهای نظام تعلیم و تربیت است.
به عنوان مثال؛ در خصوص تأثیر قطعی معدل کنکور با وجود آنکه به عنوان یک معلم ۳۲ سال خدمت کرده و درد آشنا هستم، در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بارها اعلام کردم که تأثیر قطعی معدل در چندپایه، موجب بهم ریختگیهای جسمی و روانی دانش آموزان و حتی اولیای آنها میشود و بنای نظام تعلیم و تربیت آموزش و مهارت آموزی دانش آموزان برای یک زندگی متعالی است نه سرخوردگی دانش آموزان به دلیل فشارها و استرسهای روانی کنکور.
در ادامه این جلسه، سردار نوریان پیشنهادهایی جهت تشکیل یک کارگروه تخصصی و تجربه نگاری مدیران نظام تعلیم و تربیت مطرح کرد.