پیوستن چابهار و بندرعباس به کریدور ترانزیت شمال ـ جنوب - تسنیم
نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور گفت: ترانزیت شمال ـ جنوب از طریق دریای خزر، بنادر انزلی، کاسپین، امیرآباد و بندر آستارا انجام می شود و از سال 1405، بندر چابهار و بندرعباس نیز به این ترانزیت اضافه خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علی عبدالعلیزاده، نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، در جریان بازدید از بندر شهید رجایی با همراهی محمد آشوری تازیانی استاندار هرمزگان بر نقش محوری این بندر در تحقق اهداف ترانزیتی کشور تاکید کرد.
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصمم بودن دولت در راستای توسعه دریامحور و فعالسازی کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر فعال جمهوری اسلامی ایران، نقش کلیدی در تبدیل کشور به یک مرکز ترانزیت کالا در منطقه ایفا میکند.
عبدالعلیزاده با بیان اینکه توسعه ترانزیت، موجب شکوفایی اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشور خواهد شد، افزود: دولت با تمرکز بر توسعه بنادر شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار، به دنبال ایجاد آمادگی لازم برای آغاز عملیات ترانزیت است.
وی با اشاره به بازدید خود از بندر شهید بهشتی چابهار و بندر شهید رجایی تصریح کرد: مدیران بنادر متعهد شدهاند تا آمادگی لازم برای تحقق تعهدات کشور در زمینه ترانزیت بارهای روسی را فراهم کنند انتظار میرود بندر شهید رجایی در سال آینده حداقل 30 میلیون تن بار ترانزیت را عملیاتی کند.
نماینده رئیسجمهور با بیان اینکه در حال حاضر ترانزیت شمال ـ جنوب از طریق دریای خزر و بنادر انزلی، کاسپین و امیرآباد و همچنین از طریق راه آهن و بندر آستارا انجام میشود، افزود: از سال 1405، بندر چابهار نیز به همراه بندرعباس به این چرخه اضافه شده و کالاها از طریق کشتی به نقاط مختلف دنیا منتقل خواهند شد این امر نشاندهنده بهرهبرداری از ظرفیت ساحلی کشور در فعالیتهای اقتصادی است.
عبدالعلیزاده با تاکید بر اهمیت توسعه ترانزیت برای کشور، خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر دستاوردهای اقتصادی و ایجاد اشتغال در بنادر شمالی، بندرعباس و چابهار، روابط سیاسی ایران با کشورهای منطقه را نیز مستحکمتر خواهد کرد.
انتهای پیام/864/.