دستور پزشکیان برای ادغام آموزشوپرورش استثنایی در مدارس عادی - تسنیم
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی از دستور رئیس جمهور مبنی بر ادغام آموزش و پرورش استثنایی در مدارس عادی، خبر داد.
بهگزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سالار قاسمی، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم بزرگ انقلاب و شهدای تعلیم و تربیت و ایثارگری معلمان در دوران کرونا گفت: دولت از تبریز و سردار و سالار ملی به وفاق ملی رسید و نگاه ملی، میهنی و اسلامی جلوههایی در استان آذربایجان شرقی هستند که ادامه و امتداد دارند.
وی با بیان اینکه روح حاکم بر آموزش و پرورش، کیفیت کار معلم است، افزود: باغچهبان در سال 1303 بدون کمک گرفتن از هیچ تجربه جهانیمدارسی را دایر کرد که هنوز سرآمد هستند و بهمن بیگی در فارس هم همین کار را انجام داد و معلمان همگی اینطور هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در جامعه، قدرت گفتوگو نداریم، درحالی که گفتوگو و پرسشگری از ویژگیهای آموزش و پرورش در هزاره سوم است که میتواند تمدنساز و هدایت ساز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و از این رو نیازمند مدیرانی تراز هستیم.
قاسمی بیان کرد: مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش باید به عنوان راهبران آموزش و پروش کشور، قدرت اجماع، قدرت اقناع و اعتمادسازی و ارزش آفرینی داشته باشند و همه را پای کار بیاورند.
وی، ناامیدی اجتماعی و فقر فرهنگی را یکی از بزرگترین آسیبهای اجتماعی عنوان نمود و کار تیمی و ایجاد امید، وفاق ملی و وفاداری به آرمان را در این میان موثر دانست.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروزه با وجود فناوریهای جدید و هوش مصنوعی نمیتوان با نسل جدید به زبان قدیمی گفتوگو کرد.
قاسمی با اشاره به دغدغهمندی ریاست جمهوری نسبت به آموزش و پرورش، بیان کرد: هیچ رئیس جمهوری به اندازه دکتر پزشکیان پای کار آموزش و پرورش نبوده و ایشان بازدید از مدارس را در راس امور قرار داده و شخصا در جلسات کیفیت بخشی و نهضت عدالت آموزش و شرکت کرده و به بحث کنکور و تاثیر قطعی معدل ورود کرده و این کار ما مسئولان را سختتر میکند.
وی، نسبت به داشتن آموزش و پرورش پویا، متعالی، اندیشهورز، دنبال پرسشگری و تربیت کننده نسلی شجاع برای تعالی کشور ابراز امیدواری کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش جای سرمایهگذاری است به ارائه توصیههایی به مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پرداخت.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به دستور رییس جمهور برای ادغام آموزش و پرورش استثنایی در مدارس عادی، تاکید کرد: این موضوع در راستای فراگیرسازی آموزش و پرورش بوده و معتقد هستیم فرزندی که به مدارس استثنایی میرود، بار سنگینی بر خانواده از لحاظ روحی و روانی دارد.
مسعود سعادتی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این آئین گفت: در این مدت سعی کردیم آموزش و پرورش را بر اساس شاخصها و آثار تعطیلیهای دوران کرونا مدیریت و اشکالات بخشهای موجود را برطرف کنیم.
وی، افزایش پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و رسیدن به 99/22 درصد، افزایش سرانه فضاهای ورزشی مدارس از 0/3 متر مربع به 0/46 صدم متر مربع، برگزاری جشنواره نوفن فست در چهار محور اساسی و روز دنیا، همراه کردن سایر مجموعهها و مسئولان با دستگاه تعلیم و تربیت و پیشرفتهای چشمگیر در حوزه آزمونهای المپیادی را از جمله اقدامات در دوره مدیریتش عنوان نمود.
انتهای پیام/