خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 19 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صنعت بازی در ایران جای رشد زیادی دارد

مهر | فرهنگی و هنری | جمعه، 19 بهمن 1403 - 16:12
برگزیده بهترین بازی جدی در دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر می گوید در ایران صنعت بازی جای رشد زیادی دارد اما به دلایل مختلف فرهنگ‌سازی نشده است که مردم از بازی ایرانی استفاده کنند.
بازي،ربات،صنعت،كودكان،ارتباط،تابان،اميري

امید امیری فناور تیم سدرا و فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف که در دهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای تندیس بهترین بازی جدی سال را برای بازی «ربات تابان» دریافت کرده، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این ربات یک ربات اجتماعی است که برای کودکان دارای اختلال یادگیری، تولید شده است.
وی افزود: تولید این ربات از سال ۹۳ شروع شد که بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان آزمایشگاه، پروژه خود را روی آن تعریف کردند و این یک طرح پژوهشی است.
نحوه تعامل این ربات اینچنین بوده که از طریق بازی از پیش طراحی‌شده کودکان به سوالات پاسخ می‌دهند و از این طریق با آن ارتباط می‌گیرند، در صورتی که کودکان به سوالات به درستی پاسخ دهند ربات آنها را تشویق کرده و به آنها تدریس می‌کند.
فناوری تیم سدرا، ربات تابان را وسیله کمک آموزشی در راستای تمرین کودکان دچار نارساخوانی دانست و درباره صنعت بازی گفت: در ایران صنعت بازی جای رشد زیادی دارد اما به دلایل مختلف فرهنگ‌سازی نشده است که مردم از بازی ایرانی استفاده کنند.
امید است که شرایطی فراهم شود که فرهنگ گسترده‌تری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در ایران صنعت بازی درآمدزا نیست، گفت: علت این موضوع ناشی از مواردی از جمله وصل نبودن به اقتصاد جهان است.
در دهمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای شاهد بودیم که دو تا سه غرفه بحث‌شان این بود که ما بازی شما را در بازارهای بین‌المللی نشر می‌دهیم؛ چرا باید چنین دست‌اندازی وجود داشته باشد؟
امیری گفت: صنعت بازی های رایانه‌ای جا نیفتاده است و باید در این زمینه اقدام اساسی شود.
برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند منجر به برقراری ارتباط میان بازی‌سازان و پیدا کردن ارتباط شود.