آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی شکاف آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس را جبران میکند
اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی، شکاف آموزشی حاصل از تعطیلی را میتواند جبران کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نظریان در کارگاه تخصصی «کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و پرورش» اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم را محور تحول میداند و اگر قرار است تحولی در مدارس اتفاق بیفتد، باید از معلم شروع شود؛ تحول در روشها و شیوههای تدریس معلمان، زمینهساز تحول در دانشآموزان خواهد بود و یکی از کلیدهای این تحول، همگامشدن با فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی است.
وی با اشاره به کاربردهای گسترده هوش مصنوعی در عصر حاضر، تصریح کرد: هوش مصنوعی میتواند با معرفی ابزارهای جدید و هوشمند، زمینهساز یادگیریهای شخصیسازی شده برای دانشآموزان و معلمان باشد؛ معلمی که با طراحی آموزشی و ابزارهای هوش مصنوعی آشنا باشد، دیگر نیازی به کلاسهای توانمندسازی حضوری یا غیرحضوری با محوریت ادارات آموزش و پرورش نخواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت توانمندسازی معلمان در استفاده از هوش مصنوعی، تصریح کرد: معلمی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکند، میتواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و یادگیری خود را تا حد تسلط ادامه دهد.
وی افزود: چنین معلمی میتواند زمینه توانمندسازی دانشآموزان را نیز فراهم کند.
تشکیل کارگروه هوش مصنوعی در آموزش و پرورش اصفهان
وی با اشاره به پیشرو بودن دانشآموزان در استفاده از ابزارهای، اظهار کرد: اگر دانشآموزان نیز با این ابزارها آشنا شوند، میتوانند یادگیری خود را عمق بخشند و نیاز به کلاسهای فوقبرنامه یا خصوصی کاهش خواهند داشت و در شرایطی مانند تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا یا سایر عوامل، دانشآموزانی که باهوش مصنوعی آشنا باشند، میتوانند شکاف آموزشی را جبران کنند.
نظریان از تشکیل کارگروه هوش مصنوعی در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و گفت: هدف ما این است که با برگزاری کارگاهها و جلسات توانمندسازی، استفاده از هوش مصنوعی را در کنار سایر روشهای آموزش و یادگیری در بین معلمان تقویت کنیم.