خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد تحول در آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد حرفه‌آموزی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 24 بهمن 1403 - 13:30
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش استثنایی هدایت دانش آموزان به سمت حرفه آموزی است.
آموزش،استثنايي،پرورش،اوليا،سنجش،سلامت،مراكز،برنامه،قاسمي،حوزه

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از گناباد در حاشیه سفر به شهرستان گناباد با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه استثنایی و برنامه درس ملی، اظهار داشت: مهمترین برنامه‌ای که دنبال می‌کنیم، اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه استثنایی و برنامه درس ملی است.
وی افزود: در برنامه درسی دانش‌آموزان باید تحولی ایجاد شود و نیاز است با توجه به نیازهای روز جامعه، حرفه و دروس را آموزش ببینند؛ تلاش ما در حوزه استثنایی این است تا دانش‌آموزان را جهت‌دهی به سمت آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی کنیم چرا که رویکرد اصلی آموزش و پرورش استثنایی هدایت دانش آموزان به سمت حرفه آموزی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت حرفه‌آموزی برای دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی نیازمند حرفه‌آموزی هستند که بتوانند شایستگی خود را نشان دهند و با این وجود اعتماد به نفس داشته باشند تا در اجتماع رشد کنند.
قاسمی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه مراکز آموزش توانبخشی و پیشگیری اشاره کرد و گفت: 900 مرکز آموزش توانبخشی و پیشگیری ایجاد کرده‌ایم که به عنوان مراکز آموزش سلامت دانش‌آموزی کل کشور دیده شده است.
وی همچنین به طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه اشاره کرد و افزود: یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز ورود به پایه اول داریم که باید سنجش شوند و تاکنون حدود 900 هزار دانش آموز کار سنجش آنها انجام شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر ضرورت به روزرسانی مراکز آموزش سلامت تاکید و بیان کرد: ضرورت دارد مراکز آموزش سلامت ما از لحاظ نیروی انسانی، مکان و تجهیزات بروزرسانی شود و برنامه داریم سن سنجش را به دو سالگی برسانیم.
کودکانی که در سن 2 سالگی بیماری‌های آنها تشخیص داده شود، خیلی از مخاطرات آنها را می‌توانیم در آینده جلوگیری و برطرف کنیم.
قاسمی در پایان سخنان خود، توانمندسازی اولیا را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: توانمندسازی اولیا یکی دیگر از برنامه‌های ما بوده زیرا معتقد هستیم تا زمانی که اولیا توانمند نشوند، کار ما کیفیت بخشی نخواهد داشت و اولیا باید بتوانند به صورت علمی با دانش‌آموزان رفتار کنند.
انتهای پیام/282