خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بسیاری از پایان‌نامه‌ها هیچ کاربردی در صنعت ندارند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 24 بهمن 1403 - 13:31
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: بسیاری از پایان نامه ها تنها در کتابخانه ها باقی می مانند و هیچ کاربردی در صنعت ندارند. اگر پژوهش ها در مسیر صحیح و مرتبط با نیازهای صنعت هدایت شوند، می توانند تحولی بزرگ در بخش های صنعتی و اقتصادی کشور ایجاد کنند.
صنعت،نيازهاي،صنايع،فرهنگي،اقتصادي،كشور،دانشگاه،ايجاد،جهاد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی امروز در حاشیه آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی امیرکبیر که در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارتباط میان دانشگاه و صنعت گفت: مسئله ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از نیازهای واقعی و حیاتی کشور است و در این راستا، دانشگاه‌ها باید نقش فراتر از آموزش را ایفا کرده و به‌عنوان موتور محرک نوآوری و توسعه اقتصادی عمل کنند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق این هدف، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت نیازهای واقعی صنعت است، ادامه داد: بسیاری از صنایع با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستند که با پژوهش‌های علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌توان راه‌حل‌های قابل‌توجهی را برای آن‌ها پیدا کرد.
این کار نه تنها سطح علمی کشور را ارتقا می‌دهد، بلکه به رشد اقتصادی نیز کمک می‌کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اشتغال‌پذیری دانشجویان، یکی از مشکلات اساسی فارغ‌التحصیلان را کمبود تجربه عملی دانست و اذعان کرد: بسیاری از پایان‌نامه‌ها تنها در کتابخانه‌ها باقی می‌مانند و هیچ کاربردی در صنعت ندارند.
اگر پژوهش‌ها در مسیر صحیح و مرتبط با نیازهای صنعت هدایت شوند، می‌توانند تحولی بزرگ در بخش‌های صنعتی و اقتصادی کشور ایجاد کنند.
وی گفت: ایجاد سامانه‌های ارتباطی بین دانشگاه و صنعت، تقویت آن‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای پژوهشی صنایع، حمایت مالی از پایان‌نامه‌های مسئله‌محور و برگزاری جلسات منظم میان دانشگاهیان و فعالان صنعتی از جمله راهکارهای مؤثر است.
این صنایع شامل بخش‌هایی همچون تولید محتوا، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، مد، گردشگری فرهنگی و صنایع خلاق است که نه تنها ارزش اقتصادی بالایی دارند بلکه به توسعه فرهنگی و هویتی کشور نیز کمک می‌کنند.
انتهای پیام/