تامین اقلام پرمصرف ماه رمضان در میادین تره بار
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تهران از تامین اقلام پر مصرف ماه رمضان و سال نو خبر داد.
![ميوه،ميادين،تهران،بازارهاي،قيمت،برنج،شهرداري،بازار،بازارها،م ...](https://cdn.mashreghnews.ir/d/2024/12/08/4/4303777.jpg)
به گزارش مشرق، مهدی بختیاری زاده در گفتوگوی خود با برنامه تهران ۲۰ به تامین و ذخیره اقلام پر مصرف ماه مبارک رمضان و عید نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان و همچنین ایام پایانی سال میزان مراجعه شهروندان به بازارها و میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران بیشتر شده و آنها اقلام مصرفی خود را از این مجموعهها تهیه میکنند؛ تامین این اقلام در سازمان مدیریت میادین انجام شده است.
وی افزود: به عنوان مثال خرمای ماه رمضان طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار توسط سازمان مدیریت میادین خریداری و ذخیره سازی شده است که چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در بازار توزیع میشود.
مهدی بختیاریزاده ادامه داد: همچنین میوه آخر سال که شامل سیب و پرتقال میشود نیز خریداری و ذخیرهسازی شده است و در حال بستهبندی آن برای توزیع در بازار هستیم.
امیدواریم که در ایام پایانی سال مردم در تامین میوه دغدغهای نداشته باشند.
وی درباره قیمت میوه پایان سال نیز توضیح داد: قیمت این محصولات طبق ابلاغیه ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی که در ایام پایانی سال اعلام میشود، مشخص خواهد شد.
عرضه برنج ایرانی با کیفیت در میادین و بازارها
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در بخش دیگر صحبتهای خود درباره قیمت برنج نیز بیان کرد: در حال حاضر در تمامی میادین و بازارهای میوه و ترهبار شهرداری تهران برنج ایرانی طارم به قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه میشود.
وی درباره دلایل پایین بودن قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و ترهبار شهرداری تهران یادآور شد: دلیل عرضه برنج با این قیمت نیز این است که بهرهبرداران غرف توزیع این محصول خود تولید کننده هستند و حتی در برخی از غرف تک محصولی که تولید کنندگان برنج از دو استان گیلان و مازندران حضور دارند، برنج با کیفیت ایرانی هر کیلو ۱۴۵ هزار تومان به شهروندان عرضه میشود.
قیمت محصولات ما در همه جای تهران یکسان است
فعالیت ۳۱۵ بازار و میدان میوه و ترهبار در شهر تهرانمدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران درباره تعداد بازارهای میوه و ترهبار شهرداری تهران تاکید کرد: با توجه به آخرین افتتاحی که ما در روز ۲۰ بهمن ماه انجام و ۱۰ بازار جدید میوه و ترهبار افتتاح شد؛ در حال حاضر ۳۱۵ بازار فعال میوه و ترهبار در شهر تهران وجود دارد.
وی در ادامه گفت: به طور کلی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب شهر تهران در تمام میادین و بازارهای میوه و ترهبار قیمت محصولات یکی است و اگر شهروندان با موردی مواجه شدند که قیمت محصولی به غیر از آنچه اعلام شده است؛ بود با مراجعه به مدیران میادین و روسای بازارهای میوه و ترهبار و یا در سامانههای نظارت مردمی میتوانند این تخلفات را اعلام کرده تا به سرعت به این مضوعات از سوی کارشناسان بازرسی رسیدگی شود.
ساخت پارکینگ برای بازارهای تره بار
تامین زیرساختهای مورد نیاز بازارها و میادین میوه و ترهبارمهدی بختیاریزاده درباره تامین زیرساختهای مورد نیاز در بازارها و میادین میوه و ترهبار شهر تهران مانند پارکینگ نیز افزود: با توجه به اینکه میزان مراجعه شهروندان به میادین و بازارهای میوه و ترهبار شهرداری تهران هر سال بیشتر میشود کما اینکه طبق آمار میزان مراجعه شهروندان در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۲۹ درصد و در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است، زیرساختهای ایجاد شده در میادین و بازارهای میوه و ترهبار کفاف این میزان مراجعه را نمیدهد به همین دلیل در نظر داریم تا از نظر کمی بازارهای محلی را گسترش دهیم.
همچنین در بازارهای جدید فضای پارکینگ بیشتری در نظر گرفته شده و در بازسازی بازارها و میادین قدیمی نیز امکان ایجاد پارکینگهای مکانیزه در نظر گرفته شده است.
خرید آنلاین با شهرزاد
امکان خرید آنلاین در سامانه شهرزادوی در پایان درباره سامانه فروش آنلاین (شهرزاد) بیان کرد: شهروندانی که تمایل به خرید مایحتاج روزانه خود به صورت آنلاین دارند، میتوانند از طریق اپلیکیشن شهرزاد تمامی اجناس مورد نیاز را با همان کیفیت و قیمتی که در بازارها و میادین میوه و ترهبار عرضه میشود؛ خریداری کرده و تنها هزینه پیک را پرداخت کنند.