خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهترین خودرو چینی سامانه یکپارچه

تسنیم | بازار | چهارشنبه، 24 بهمن 1403 - 17:11
واردات خودروهای چینی به ایران از اوایل دهه 1380 آغاز شد و در ابتدا با استقبال چندانی روبرو نبود. کیفیت پایین، طراحی های ساده و قیمت نسبتا بالا، از جمله عواملی بودند که مانع از پذیرش گسترده این خودروها در بازار ایران می شدند.
خودروهاي،موتور،جي،بازار،شركت،ايران،خاورميانه،وارداتي،چيني،بر ...

واردات خودروهای چینی به ایران از اوایل دهه 1380 آغاز شد و در ابتدا با استقبال چندانی روبرو نبود.
کیفیت پایین، طراحی‌های ساده و قیمت نسبتا بالا، از جمله عواملی بودند که مانع از پذیرش گسترده این خودروها در بازار ایران می‌شدند.
در آن سال‌ها، خودروهای چینی بیشتر به عنوان گزینه‌های ارزان‌قیمت و کم‌کیفیت در نظر گرفته می‌شدند و رقابت جدی با برندهای شناخته‌شده‌تر و با کیفیت‌تر را از دست می‌دادند.
اما در سال‌های اخیر، تحولات چشمگیری در صنعت خودروسازی چین رخ داده است که به بهبود قابل توجه کیفیت خودروهای چینی منجر شده است که از جمله آنها می‌توان به برند جی ای سی (GAC) به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ چین اشاره کرد که خودروهای آن توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در حال عرضه به بازار خودروهای وارداتی ایران است.
جی ای سی (GAC) برند مشهور جهانی در بازار ایران
برند جی ای سی (GAC) یکی از نام‌های معتبر در صنعت خودروسازی چین است که به تازگی با ورود به بازار خودروهای چینی وارداتی به ایران، توجه بسیاری را جلب کرده است.
شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوان نماینده رسمی این برند در ایران، تلاش می‌کند تا با عرضه مدل‌های متنوع و باکیفیت جی ای سی، نیازهای مختلف مشتریان را برآورده نماید.
در ادامه به بررسی خودروهای جی ای سی که توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در حال عرضه است، می‌پردازیم.
جی ای سی GS3 امزوم (GAC GS3 Emzoom)
GS3 امزوم از اولین خودروهای برند جی ای سی بود که در اواخر سال 1402 توسط راسا موتور به بازار خودروهای وارداتی ایران عرضه شد.
نسل اول GS3 Emzoom در سال 2017 به بازار آمد و با ظاهر زیبا، فضاهای داخلی جادار و مزایای رقابتی توجه‌ها را به خود جذب نمود.
نسخه وارداتی راسا موتور که نسل دوم GS3 است از یک پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ بهره می‌برد که قادر به تامین 175 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است.
با حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت، طی شتاب صفر تا صد در 7.5 ثانیه و مصرف سوخت 6.18 لیتر در هر 100 کیلومتر، جی ای سی امزوم عملکرد قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد.
از لحاظ طراحی، خطوط تیز بدنه همراه با چین‌های زیاد، ظاهری تهاجمی و فضایی به این خودرو بخشیده است.
استفاده از تریم نارنجی در قسمت‌های مختلف، زیبایی خاصی به نمای بیرونی این کراس اوور چینی داده است.
جی ای سی امپو (GAC Empow)
این سدان کامپکت نیز برای اولین بار در اواخر سال 1402 توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه به سبد خودروهای وارداتی ایرانی اضافه شد.
معرفی GAC Empow به عنوان یک سدان جدید با ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی مدرن در سال 2020 در نمایشگاه‌های جهانی خودرو توجه زیادی را به این محصول جلب کرد.
پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با چهار سیلندر خطی قدرت 167 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر را از طریق یک گیربکس هفت سرعته تر دبل کلاچ به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
جی ای سی امپو با جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های تیز جلو حالتی تهاجمی را در نمای جلو خود به رخ می‌کشد.
این خودرو با بدنه عضلانی و براق خود که با خطوط تیز همراه است جلوه‌ای مدرن، پویا و اسپرت را به نمایش می‌گذارد.
طراحی آیرودینامیک امپو به افزایش بهره‌وری سوخت و کاهش صدای آن منجر شده است.
جی ای سی امکو (GAC Emkoo)
جی ای سی امکو نیز یک کراس اوور مدرن و جذاب چینی است که جدیدا توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه وارد بازار خودروهای وارداتی ایران شده است.
این خودرو که برای اولین بار از طرف شرکت GAC در سال 2022 معرفی شد از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر به همراه یک گیربکس هفت سرعته تر دوکلاچه اتوماتیک بهره می‌برد.
این پیشرانه قدرت ترکیبی 177 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر را فراهم می‌‌کند.
امکو با جلو پنجره مشبک خاص V شکل و جزئیات کلی تهاجمی و اسپرت، دارای جلوه‌ای آینده‌نگرانه و برگرفته از المان‌های علمی-تخیلی است.
خطوط تیز و پویای این خودرو، با تناسب‌های متوازن و جزئیات خاص، طراحی مدرن و جذابی را به نمایش می‌گذارد.
جی ای سی امپو هیبرید (GAC Empow Hybrid)
افزایش تقاضای جهانی برای خودروهای سبز جهت کاهش آلایندگی و مصرف بهینه سوخت باعث شد که شرکت جی ای سی نیز تصمیم به ورود به بازار خودروهای هیبریدی بگیرد که امپو هیبرید و امکو هیبرید از اولین نمونه‌های آن هستند.
تقریبا همزمان با ورود این خودروهای هیبریدی به بازار جهانی، شرکت راسا موتور خاورمیانه نیز اقدام به ورود آنها به بازار ایران نموده است.
پیشرانه هیبریدی امپو از یک موتور بنزینی 2 لیتری تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک چهار سیلندر خطی و یک موتور الکتریکی به طور موازی بهره می‌برد.
این دو موتور در کنار هم قادر به تولید 238 اسب بخار قدرت هستند.
جی ای سی امکو هایبرید (GAC Emkoo Hybrid)
امکو هایبرید راسا موتور نیز مثل نسخه بنزینی این مدل یک کراس اوور کامپکت است که از نظر فنی همچون امپو هیبرید از یک موتور بنزینی 2 لیتری تنفس طبیعی GDI گیربکس اتوماتیک DHT در کنار موتور الکتریکی با باتری لیتیوم یون با حداکثر توان ترکیبی 238 اسب بخار بهره می‌برد.
امکو هیبرید در مقایسه با امپو هیبرید راسا موتور که از باکی با ظرفیت 40 لیتر برخوردار بود دارای باک 50 لیتری است اما از نظر مصرف سوخت ترکیبی هر دو خودرو دارای رقم یکسان 4.76 لیتر در هر 100 کیلومتر هستند.
خودروهای GAC راسا موتور؛ ترکیب فناوری مدرن و قیمت اقتصادی
واردات خودروهای برند جی ای سی توسط راسا موتور خاورمیانه قدم بزرگی جهت عرضه هرچه بیشتر خودروهای این شرکت بزرگ چینی به سبد خودروهای وارداتی ایران بوده است.
طراحی مدرن، امکانات رفاهی و ایمنی از یک طرف و بهینه‌سازی سوخت بویژه در نسخه‌های هیبریدی و قیمت اقتصادی از طرف دیگر، دلیل محبوبیت هرچه بیشتر خودروهای GAC در میان مشتریان ایرانی بوده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط فروش انواع خودروهای برند جی ای سی (GAC) می‌توانید به وب سایت شرکت راسا موتور خاورمیانه مراجعه نمایید.
"این مطلب تبلیغاتی است"