خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شرایط اعزام معلمان به خارج از کشور/ ثبت نام از 24 بهمن

تسنیم | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 24 بهمن 1403 - 17:12
دستورالعمل برگزاری آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور ابلاغ شد. ثبت نام در این آزمون از تاریخ 24 بهمن آغاز می شود و آزمون در تاریخ 22 فروردین 1404 برگزار خواهد شد.
آموزش،اعزام،پرورش،كشور،آزمون،خارج،شرايط،زمان،وزارت،حضوري،ساب ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیوه‌نامه اعزام فرهنگیان به خارج از کشور با امضای علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.
ثبت‌نام فرهنگیان متقاضی شرکت در آزمون اعزام به خارج از کشور از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه تا روز شنبه 4 اسفندماه 1403 از طریق درگاه اینترنتی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://my.medu.ir انجام می‌شود.
زمان برگزاری آزمون روز جمعه 22 فروردین 1404 است.
560 هزار تومان هزینه ثبت نام
هزینه ثبت‌نام به میزان پانصد و شصت هزار تومان بوده که به حساب درآمد عمومی خزانه کل واریز خواهد شد.
نمون‌برگ ثبت‌نام در صفحه شخصی هر فرد از طریق درگاه اینترنتی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://my.medu.ir در دسترس است.
کارت شرکت در آزمون در هفته منتهی به آزمون از طریق درگاه اینترنتی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://my.medu.ir و درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مشاهده و پرینت در دسترس خواهد بود.
مراحل شامل تکمیل فرم ثبت نام، انجام تأییدیه‌های آن، پرداخت هزینه آزمون و دریافت رسید ثبت نام است.
سوالات امتحان، به صورت چهارگزینه‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
امتیاز کل آزمون کتبی از 500 می‌باشد که در آن امتیاز بخش مشترک از 200 (با سهم 40 درصد) و امتیاز بخش اختصاصی از 300 (با سهم 60 درصد) است.
مواد و منابع آزمون در شیوه نامه ابلاغ شده مشخص است.
شرایط مورد نیاز فرهنگیان
در بخشی از این شیوه نامه درباره شرایط عمومی فرهنگیان برای ثبت‌نام آمده است:
استخدام رسمی یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش داشتن حداقل 10 سال سابقه سنوات خدمتی در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 1404 داشتن حداکثر سابقه برای همکاران با مدرک لیسانس 25 سال و فوق‌لیسانس 30 سال تا تاریخ 31 شهریور 1404 داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس (کارشناسی) در رشته‌های مختلف مندرج در حکم کارگزینی برای داوطلبان تمامی رشته‌ها و مشاغل در زمان ثبت‌نام.
نداشتن تعهد استخدامی به وزارت آموزش و پرورش برخورداری از سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی، گفتاری، رفتاری و روانی.
سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی، گفتاری، رفتاری و روانی در مرحله ارزیابی حضوری سنجیده می‌شود و اخذ تأییدیه پزشک و روان‌شناس معتمد وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز در مراحل بعدی تا قبل از اعلام نتایج یا اعزام فرد الزامی است.
رعایت شرایط این بند برای زوج و زوجه فرهنگی هر دو نفر ضروری است.
در غیر این صورت، قبولی ایشان کأن‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.
ثبت‌نام جانبازانی که نقص عضو آنان مانع از انجام وظایف سازمانی و محوله نمی‌شود، بلامانع است.
متاهل بودن.
فقط بانوان فرهنگی که همسرشان جزو شاغلان رسمی یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش هستند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.
ثبت‌نام بانوان فرهنگی فقط در شرایطی امکان‌پذیر است که همسرشان به مانند آقایان ثبت‌نامی در آزمون تمام شرایط را دارا باشد (به جز شرط حداقل سابقه 10 سال).
ثبت‌نام بانوان فرهنگی فقط در شرایطی که زوج (آقا) تا تاریخ برگزاری آزمون بازنشسته نشده باشد، امکان‌پذیر است.
در صورتی که زوج (آقا) تا زمان اعزام نیز به بازنشستگی نائل آید، قبولی ایشان کأن‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.
نداشتن سابقه مأموریت ثابت بیش از شش ماه در خارج از کشور
چنانچه هر یک از زوجین فرهنگی سابقه بیش از شش ماه مأموریت ثابت خارج از کشور داشته باشند، امکان شرکت در آزمون و اعزام به مدارس خارج از کشور را ندارند.
ارائه تأییدیه این بند از اداره آموزش و پرورش محل خدمت در زمان سنجش و ارزیابی حضوری الزامی است.
داشتن گواهی پایان خدمت یا معافیت یا اتمام تعهد خدمت دوره کارشناسی تا تاریخ 31 شهریور 1404
همچنین داشتن گذرنامه عادی (شخصی) با اعتبار حداقل سه سال در زمان اعزام و نداشتن منع قانونی برای خروج از کشور.
ارائه گواهی عدم سابقه کیفری و عدم سوء پیشینه در زمان ارزیابی حضوری و اعزام الزامی است.
توانایی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم.
کسب امتیاز لازم در ارزیابی حضوری الزامی است.
تسلط بر مهارت‌های فناوری آشنایی و توانایی مکالمه زبان انگلیسی.
تسلط و توانایی گفتگو و مکالمه هنگام مصاحبه حضوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
تسلط و توانایی گفتگو و مکالمه به زبان عربی به عنوان امتیاز در هنگام مصاحبه حضوری برای حضور در کشورهای عربی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
با توجه به اینکه انجام مأموریت ثابت در خارج از کشور جزو مشاغل حساس محسوب می‌شود، لذا اعزام مأموران اعزامی و همسران آنان منوط به تأیید گزینش و حراست در هر مرحله است.
به‌کارگیری تمام نیروهای آموزش و پرورش در مدارس خارج از کشور منوط به امکان ثبت ابلاغ آموزشی در سامانه آموزش و پرورش و امکان صدور حکم ریالی در منطقه خدمتی و حکم ارزی در حوزه ستادی است.
در غیر این صورت، قبولی ایشان کأن‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.
شرایط اختصاصی انتخاب محل خدمت
جدول شماره 3 با توجه به تقسیم‌بندی کشورها با درجه 1 تا 10 در آیین‌نامه فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور مستخدمان دولت جمهوری اسلامی ایران (مأموران ثابت)، مصوبه هیأت وزیران، ویژگی‌های مدارس خارج از کشور و مسائل طرح‌شده در روند اعزام تهیه شده است.
تمامی داوطلبان باید از این جدول یک گروه را برای اشتغال خود در مدارس خارج از کشور انتخاب نموده و ثبت نمایند.
به دلیل شرایط کشورهای گروه 3، تنها آقایان می‌توانند این گروه را انتخاب کنند.
شایان ذکر است، همسر آقایانی که تعهدات خدمتی خود را به آموزش و پرورش به اتمام رسانده و دارای اصل ریز نمرات و دانشنامه فارغ‌التحصیلی مربوط هستند، امکان اعزام به عنوان معلم را دارند.
داوطلبان در پست‌های کارشناسی در سرپرستی‌ها به‌کارگیری می‌شوند.
در صورت قبولی و طی مراحل مختلف، در سرپرستی کشورهایی که انتخاب کرده‌اند و در کشوری که سرپرستی در آن مستقر است، ساماندهی می‌شوند.
در صورتی که فرد پذیرفته‌شده در زمان ساماندهی از اعزام به کشورهای انتخابی خود امتناع کرده و پس از پیشنهاد مرکز امور بین‌الملل برای اعزام به کشور دیگر امتناع کند، قبولی ایشان کأن‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.
با توجه به بازگشایی یا فعالیت مجدد مدارس در کشورهای میزبان، در صورت نیاز به اعزام نیروی بیشتر در رشته‌های مختلف، این مرکز می‌تواند از نفرات بعدی انتخاب‌کننده آن کد رشته مشروط به کسب شرایط ارزیابی‌شده طبق بندهای این آیین‌نامه بر اساس نمره نهایی استفاده کند.
این دستورالعمل را از اینجا دریافت کنید.
انتهای پیام/