خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 25 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تمام طرح‌های ترافیکی باید پشتوانه علمی داشته باشد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 25 بهمن 1403 - 13:12
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: تمام طرح های ترافیکی خراسان شمالی باید پشتوانه علمی داشته باشد.
مقدم،ترافيك،آموزش،علوي،شورا،تأكيد،مسائل،علمي،شهري،بررسي،قرار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ سید مجتبی علوی مقدم امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان شمالی اظهار داشت: موضوعات مرتبط با ترافیک باید دقیق، علمی و مبتنی بر مطالعات تخصصی بررسی شوند.
وی افزود: در صورتی که این رویکرد رعایت نشود، مسائل در دستور کار شورا قرار نخواهند گرفت.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، به‌ویژه نقش مؤثر آموزش و پرورش، این مسائل را نهادینه کنیم.
علومی مقدم همچنین بر لزوم حضور مشاوران تأکید کرد: پیش‌تر یک رویه نادرست وجود داشت؛ مطالعه‌ای انجام می‌شد و مستقیماً به مرحله اجرا می‌رسید، اما از نظارت علمی و تأیید فرایندها خبری نبود.
علوی مقدم در ادامه تأکید کرد: فعالیت‌ها باید در کمیسیون فنی زیرمجموعه این شورا به‌طور دقیق بررسی شوند و از تخصص دانشگاهیان در زمینه ترافیک بهره گرفته شود.
وی افزود: موضوعات ترافیکی دو جنبه علمی و انتظامی دارند، بنابراین باید به هر دو جنبه توجه ویژه‌ای شود تا راه‌حل‌ها موثرتر و مشکلات کمتر شوند.
مصوبات شورا باید منجر به اجراهای عملی شوند و این مسئله نیازمند ارتباط، همدلی و آموزش است.
علوی مقدم با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری در فضای همدلی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته آموزش با مشارکت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش می‌تواند موجب تحرک و پویایی در جامعه شود.
همچنین نباید مشکلات شهری تنها به شهرداری‌ها محدود شود، چراکه همه ما در قبال این مسائل مسئولیت مشترک داریم.
نباید فشار اضافی به مدیریت شهری وارد شود و هر طرح باید شامل پیوست اجتماعی، پدافند غیرعامل و رسانه‌ای باشد.
به گزارش تسنیم در این جلسه موضوعاتی چون تعریض معابر، نقش سرعت‌کاه‌ها در جاده‌های شهری و روستایی و بررسی مطالعات مرتبط با تقاطع غیرهمسطح خرمشهر مورد بحث قرار گرفت.
اجرای طراحی مستقل برای این پروژه‌ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.
انتهای پیام/311/.