خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 25 بهمن 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آموزش و پرورش مرکز راهبردی جامعه 10 میلیونی معلولان است

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 25 بهمن 1403 - 14:30
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش و پرورش استثنای کشور می تواند مبدا و مرکز راهبردی مدیریت جامعه 10میلیونی معلولان و توان یابان آینده کشور باشد.
آموزش،پرورش،دانش،استثنايي،آموزان،نيازهاي،قاسمي،مشهد،عادي،جامعه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد در حاشیه افتتاح پروژه های تجاری مجتمع آموزشی، فرهنگی و توان بخشی امام رضا(ع) آموزش و پرورش استثنائی مشهد اظهارداشت: فضای تعلیم و تربیت آموزش و پرورش جلوه ایثار و گذشت است و جامعه فرهنگیان، این قشر ایثارگر نیز باید در آموزش و پرورش عادی و استثنایی در زمینه جلب اعتماد دانش آموزان فعالیت کنند و ما مسئولین باید زبان گویای این زحمات باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با فعالیت‌های اخیر خود نشان داد که دغدغه مند برای فراهم کردن رفاه دانش آموزان است و تلاش همکاران من نیز برای آموزش دادن در مقطع پیش دبستانی به دانش آموزان کم شنوا که بتوانند در مدارس فراگیر و عادی تحصیل کنند قابل تحسین است.
قاسمی افزود: با توجه به دستور جدید رئیس جمهور کشورمان همکاران ما در اداره استثنایی کشور بر این تلاش هستند که آموزش ها به سمت فراگیرسازی حرکت کند تا دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در کنار دانش‌آموزان در مدارس عادی تحصیل کنند، چرا که امروزه در دنیا معیار اصلی عدالت و کیفیت آموزشی، در بستر آموزش و پرورش ارائه خدمات و امکانات ویژه به دانش آموزان با نیازهای ویژه است همچنین ما نباید بگذاریم که دانش آموزان استثنایی فکر کنند محدودیت جسمانی آنها مانع رشد و شکوفا شدن استعدادهایشان است.
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی می‌تواند مبدا و مرکز راهبردی مدیریت جامعه 10میلیونی معلولان و توان‌یابان آینده کشور باشد نه فقط 80هزار دانش‌آموز بانیاز‌های ویژه.
قاسمی خاطرنشان‌کرد: نگاه راهبردی ما نیز می‌تواند این باشد که دانش آموز با نیازهای ویژه امروز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که فقط اوست که می‌تواند آینده جامعه با نیازهای ویژه را تضمین کند و رهبر خوبی برای این قشر باشد.
انتهای پیام/282