خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 24 اسفند 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از فضای مجازی تا حضور میدانی؛ روایت خادمان موکب یگانه منجی در مسیر طریق المهدی

مهر | دین و اندیشه | جمعه، 26 بهمن 1403 - 16:41
سید مهدی فاطمی‌کیا، از برگزارکنندگان موکب رسانه‌ای یگانه منجی و انتقال پیام مهدوی به جوانان و خوانواده‌ها در ایام میلاد امام زمان(عج) و طریق المهدی می‌گوید.
موكب،منجي،پيام،مسير،مهدوي،اميد،جوانان،امام،حضور،المهدي،شعبان ...

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی فاطمی‌کیا، از برگزارکنندگان موکب رسانه‌ای یگانه منجی و انتقال پیام مهدوی به جوانان و خوانواده‌ها در ایام میلاد امام زمان (عج) و طریق المهدی می‌گوید.
در مسیر پرشور طریق المهدی، موکب‌های خدمت‌رسان هرکدام رسالتی خاص را دنبال می‌کنند.
موکب «یگانه منجی» با رویکردی متفاوت پا به این مسیر گذاشته است؛ از تولید محتوای مجازی در چند زبان تا حضور میدانی برای انتقال پیام مهدوی به جوانان و خانواده‌ها.
اینجا، صدای دعوت به انتظار و امید نه‌تنها در دنیای دیجیتال، بلکه در دل واقعیات زندگی جاری است.
هوای نیمه‌شعبان سرد است، اما گرمای محبت و شور انتظار، مسیر طریق المهدی را پر از زندگی و نشاط کرده است.
در میان موکب‌های متعدد این مسیر، موکب «یگانه منجی» با فعالیتی متفاوت به چشم می‌آید.
سید مهدی فاطمی‌کیا، از مسئولین این موکب، از اهمیت گسترش پیام مهدوی در فضای مجازی و حقیقی می‌گوید: «ما کارمان را از تولید محتوای دیجیتال در اینستاگرام و یوتیوب شروع کردیم.
محتواهای ما به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و اندونزیایی برای مخاطبان جهانی تولید می‌شوند، اما به این اکتفا نکردیم.
فکر کردیم چه جایی بهتر از گردهمایی نیمه شعبان برای انتقال پیام مهدوی در دنیای واقعی؟»
او ادامه می‌دهد: کار با جوانان مهم‌ترین بخش فعالیت ماست.
حدود ۸۰ درصد مخاطبان ما در فضای مجازی بین ۱۵ تا ۴۰ ساله هستند.
اینجا هم می‌بینیم که بیشتر مخاطبان موکب رسانه‌ای ما جوانان‌اند.
به نظرم اگر معارف مهدویت به‌روز و با زبان جوان‌پسند بیان شود، تأثیر عمیقی می‌گذارد.
ما این تأثیر را در همین موکب دیدیم.
به گفته مسئول موکب، تأثیر حضور میدانی در گردهمایی‌های بزرگ مانند نیمه شعبان غیرقابل‌انکار است: هیچ تبلیغی بدون جمعیت نتیجه نمی‌دهد.
ما اگر خودمان امام زمانمان را معرفی نکنیم، دیگران تصویر اشتباهی از او می‌سازند.
رسانه‌های غربی با بودجه‌های هنگفت فیلم‌های متعددی درباره منجی آخرالزمان می‌سازند و روایت خودشان را به مردم ارائه می‌کنند.
حضور ما در این فضا ضروری است تا پیام حقیقی منجی را به دنیا برسانیم.
او در ادامه، از حضور پرشور جوانان در این ایام می‌گوید: امسال با وجود سرمای هوا، استقبال مردم فوق‌العاده بود.
مسیر پیاده‌روی نیمه شعبان فضایی متفاوت با اربعین دارد.
اینجا همه شاد هستند، خنده‌ها بیشتر است و نشاط در چهره‌ها موج می‌زند.
هر قدمی که برای امام زمان برداشته می‌شود، انگار پیامی از امید و انتظار در دل‌ها زنده می‌کند.
فاطمی‌کیا در پایان به اهمیت این تجمعات در ایجاد امید در شرایط کنونی جامعه اشاره می‌کند: همه انبیا و مصلحان تاریخ به دنبال نجات دنیا بوده‌اند، اما نجات‌بخش نهایی، منجی وعده‌داده‌شده است.
همین باور، خود منبعی از امید است.
اگر بتوانیم یک دهه مهدویت مانند اربعین داشته باشیم، منجی‌خواهی و دوستی با امام زمان را ده‌ها برابر بیشتر به دنیا معرفی می‌کنیم.