مبلغان فرماندهان میدان تبلیغ هستند نه ابزار آن
رئیس سازمان اوقاف مبلغان را فرماندهان میدان تبلیغ دانست و گفت: سازمان اوقاف نگاه ابزاری به مبلغان اعزامی و بومی ندارد بلکه آنها را فرماندهان خود در میدان می بیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجتالاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در نشست صمیمی با سرگروهها، معاونین و دبیران کارگروههای تبلیغی سراسر کشور که در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف برگزار شد اظهار کرد: روند اعزام مبلغ در سالهای اخیر و به خاطر محدودیتهای دوره شیوع کرونا کاهش یافته بود البته این مسئله در حال جبران است و اعزام مبلغان بومی افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: سازمان اوقاف صرفا میتواند مبلغان خود را به بقاع متبرکه اعزام کند و اصولا رقابت با سایر نهادهای تبلیغی موضوعیت ندارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه و تسریع در حرکت نرمافزاری جبهه انقلاب خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر ظرفیتهای بقاع متبرکه، حضوری جدی، تاثیرگذار و جریانساز در فضای مجازی داشته باشیم.
وی افزود: برای حضور در مدارس هم نباید منتظر تفاهمنامه در سطوح عالی ماند، بلکه میتوان سلسله نشستهایی با مدیران و اولیای مدارس برگزار کرده و این مسئله را از طریق تعامل پیش برد.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از نظر امکانات و منابع، وضعیت بقاع متبرکه بهتر از گذشته است تصریح کرد: در بسیاری از بقاع شاهد افزایش چند صد در صدی امکانات هستیم.
وی لزوم کار بر روی نسل کودک و نوجوان را مورد توجه قرار داد و گفت: بهرهگیری از رسانههایی همچون سرود، میتواند در این زمینه تاثیرگذار باشد همچنین توجه به برنامههایی مثل اعتکاف دانشآموزی در بقاع متبرکه که با استقبال گستردهای هم مواجه شده، باید در اولویت قرار بگیرد.
خاموشی با اشاره به فرآیندهای ارتباطی در سطح بینالمللی عنوان کرد: زمانی برودکست اهمیت بسزایی داشت، اینکه دولتها و قدرتها تولید محتوا کنند و دیگران فقط مصرفکننده باشند، الان شرایط تغییر کرده و حتی از برودبند هم گذر کردهایم و فضای مجازی و اینفلوئنسرها جایگزین جریان رسمی شدهاند هر چند شبکههای مشهور جریان رسمی رسانهای همچنان به عنوان ویترین کار حضور دارند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: فضای تعاملی رسانهای، حرف اول را در دنیای امروز میزند به طوری که مستمعان، خود تولیدکننده پیام هم هستند و دولتها و قدرتها، تنها خط اصلی را مشخص میکنند.
وی ادامه داد: در این بین لازم است ابتدا جایگاه خود را در عرصه رسانهای جهانی مشخص کنیم، اینکه چقدر دانش ورود به این عرصه را داریم و قدرت تاثیرگذاری ما چقدر است و چه کاری برای افزایش آن میتوانیم بکنیم.
خاموشی تصریح کرد: حضور قدرتمندانه و تاثیرگذار در فضای مجازی و رسانهای امروز صرفا به توانایی تولید محتوا نیست، بلکه گاهی لازم است سکوت کرد تا کار پیش برود و اینجاست که دانش حضور در این فضا به کار میآید.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شناخت عمومی از رسانه و فضای مجازی در بین مبلغان ما شایسته و بایسته تبلیغ در سطح بینالمللی نیست گفت: توسعه فضای مجازی و تولیدات در این عرصه امری ضروری است ولی ابتدا باید ببینیم کجای این بازی جهانی قرار داریم، آیا بیشتر مصرفکنندهایم یا تولیدکننده خوبی هم هستیم؟
وی تاکید کرد: اگر آمریکا میداندار حوزه رسانهای نبود، هیچگاه نمیتوانست دادگاه لاهه را تحریم کند و حرف از پیوست کردن کانادا به خاک خودش بزند؛ امروز فضای رسانهای در اختیار آنهایی است که جای ظالم و مظلوم و شهید و جلاد را عوض کردهاند.
انتهای پیام/