«تسلا» قربانی سیاستهای ایلان ماسک در اروپا
دخالتهای ایلان ماسک در سیاست اروپا، باعث کاهش ۴۵ درصدی فروش ماشینهای تسلا در این قاره شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینا عظیمی - فروش شرکت تسلا در اروپا در ماه ژانویه کاهش یافت که نشان دهنده کاهش تقاضا برای خودروهای این خودروساز آمریکایی به دلیل دخالتهای آشکار ایلان ماسک، مدیرعامل میلیادر آن در سیاستهای اروپا است.
طبق دادههای انجمن خودروسازان اروپا، این خودروساز برقی در ماه گذشته تنها ۹۹۰۰ دستگاه در اروپا فروخت که بیش از ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ کاهش داشت و سهم کلی آن از ثبت نام خودروهای جدید از ۱.۸ درصد در مدت مشابه به ۱ درصد کاهش یافت.
منابع تائید کردند که کاهش سهم تسلا در بازار نتیجه دخالت ماسک در سیاست اتحادیه اروپا است.
این کاهش درست در زمانی رخ داد که مصرفکنندگان اروپایی در طول ماه ۱۶۶۰۰۰ خودروی برقی خریداری میکردند که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشت و تسلا بازار خود را در اروپا بدست آورده بود.
فروش خودروهای برقی خالص سریعتر از فروش انواع دیگر وسایل نقلیه رشد کرد، در حالی که فروش خودروهای با موتورهای بنزینی و دیزلی به ترتیب ۲۰.۵ درصد و ۲۶.۵ درصد کاهش یافت.
از سویی دیگر تسلا با درخواستهای فزایندهای برای تحریم محصولات خود در مالزی مواجه است، به ویژه به دلیل حمایت ماسک از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که قصد دارد کنترل غزه را در دست بگیرد و فلسطینیها را برای همیشه از این منطقه اخراج کند.
ساوت چاینا مورنینگ گزارش داد مالزیاییها در رسانههای اجتماعی از جدیدترین مدل Y Juniper تسلا انتقاد کردهاند و کاربران حتی آن را خودروی صلیب سرخ مینامند.
منبع: المیادین