خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 09 اسفند 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رضایتمندی مشتری مهمترین شاخص اعطای تندیس به منتخبین

تسنیم | اقتصادی | پنجشنبه، 09 اسفند 1403 - 15:30
دبیر اجرایی بیست و سومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان از معرفی 48 بنگاه اقتصادی که موفق به دریافت گواهینامه و تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کننده شدند خبر داد و گفت: ارزیابی شاخص رضایتمندی مهمترین شاخص اعطای گواهینامه و تندیس در نظر گرفته شد.
مصرف،حقوق،اقتصادي،تنديس،بنگاه،رعايت،حمايت،ملي،گواهينامه،هماي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان؛ حسین‌زاده قشمی مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دبیر برگزاری بیست و سومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که همزمان با 9 اسفند در سالن خواجه نصیر مرکز همایش‌های صدا و سیمابرگزار شد در خصوص روند ارزیابی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی متقاضی گفت: پس از اعلام فراخوان، بیش از 1250 بنگاه اقتصادی ثبت نام کردند که پس از طی یک فرایند سه مرحله‌ای 370 بنگاه اقتصادی توانستند وارد فرایند ارزیابی بیست و سومین جایزه ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان شوند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران شرکت های برتر معرفی شده در این همایش فرماندهان جنگ اقتصادی امروز هستند افزود: این شرکت ها توانستند در این شرایط سخت بهترین خدمات را به مصرف کننده ارائه کرده و قله های خدمت به مصرف کننده کننده رافتح کنند.
دبیر همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اینکه مصرف کننده قلب تپنده اقتصاد کشور است گفت: دریافت کنندگان جایزه ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در یک سال گذشته هیچ شکایت مردمی، قضایی و تعزیراتی نداشته اند و این شرکت ها در ارائه خدمات خود به مشتریان در منطقه بی نظیرند.
زاده قشمی در ادامه از برگزاری 3 جلسات تخصصی به منظوری ارزیابی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی شرکت کننده در این همایش خبر داد و افزود: تعداد 48 بنگاه اقتصادی موفق به احراز شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان گردیده اند که از این تعداد14 بنگاه اقتصادی موفق به دریافت تندیس طلایی، 5 بنگاه اقتصادی تندیس نقره ای، 5 بنگاه اقتصادی تندیس برنزی و 24 بنگاه اقتصادی موفق به دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند.
وی با تاکید بر اینکه ارزیابی شاخص رضایتمندی مشتریان برای دومین سال پیاپی به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های اعطای گواهینامه و تندیس های رعایت حقوق مصرف کنندگان در نظر گرفته شد گفت: احترام به حقوق مصرف کنندگان نه یک شعار بلکه یک ضرورت برای توسعه پایدار و اعتماد عمومی است.
زاده قشمی افزود: یکی از ابتکارات مهم سازمان در سال جاری رونمایی از طرح جدید تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در بهمن ماه بود که این اقدام با حضور مقامات وزارت صنعت معدن و تجارت و مدیران شرکت‌های برتر اقتصادی صورت گرفت که هدف از این اقدام، افزایش انگیزه در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و تقویت اعتماد عمومی به بازار بود.
وی در خصوص طرح جدید این تندیس گفت: طرح این تندیس نماد تعهد و مسئولیت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی در قبال حقوق مصرف‌کنندگان است و شرکت‌هایی که موفق به دریافت آن شوند، به عنوان الگوهای برتر در حوزه رعایت حقوق مشتریان شناخته خواهند شد.
دبیر اجرایی همایش در ادامه با بیان اینکه هر محصولی که به دست مشتری می‌رسد باید نمایانگر تعهد صداقت و کیفیت باشد بر ضرورت بازنگری آیین نامه اعطای تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد و گفت: با توجه به گذشت زمان متمادی از تدوین آیین نامه اعطای تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان، ضرورت بازنگری و بروز رسانی این دستورالعمل احساس می گردد.
انتهای پیام/