نیاز به تحول آموزشی با اهداف کوتاهمدت و هوش مصنوعی در خوزستان
اهواز - سرپرست آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم تعیین اهداف کوتاهمدت برای کاهش فاصله بین وضع موجود و مطلوب در حوزه آموزش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر علیفر عصر امروز پنجشنبه در نشست فصلی مدیران کانونهای نواحی و مناطق استان خوزستان این استان با اشاره به شکاف قابل توجه بین وضعیت فعلی و ایدهآل در نظام آموزشی بر ضرورت تعیین اهداف کوتاهمدت برای ایجاد تغییرات مثبت در روحیه جامعه تاکید کرد.
علیفر با بیان مشکلات آموزشی دانشآموزان خوزستانی به ویژه در حوزه زبان و عقبماندگی تحصیلی، خواستار توسعه کمی و کیفی دوره پیشدبستانی شد.
وی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت آموزشی، باید دوره پیشدبستانی را به طور جدی تقویت کنیم تا دانشآموزان از پایهای قوی شروع کنند.
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان همچنین بر اهمیت بهروزرسانی روشهای تدریس و استفاده از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی در آموزش تاکید کرد و افزود: معلمان باید در استفاده از هوش مصنوعی از دانشآموزان جلوتر باشند تا بتوانند آنها را جذب و آموزش بهتری ارائه دهند.
علیفر چهار حوزه اصلی را به عنوان اولویتهای این اداره کل معرفی کرد: آموزشی و پرورشی، نیروی انسانی، عمرانی و پشتیبانی، و فرهنگی و اجتماعی.
وی از مدیران و خانوادهها خواست تا برای تحقق این اهداف با آموزش و پرورش همکاری کنند.
وی همچنین از برنامههای آموزشی جدید و سند تحول بنیادی مدرسه تراز به عنوان ابزارهای کلیدی برای بهبود وضعیت آموزش در استان یاد کرد.
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: اجرای این برنامهها نیازمند مشارکت همهجانبه و همکاری بین بخشهای مختلف است.