تلفیق علم و مهارت هدف آموزش متوسطه است
معاون آموزش متوسطه گفت: تلفیق علم و مهارت، کارآفرینی و پژوهشمحوری از اهداف اصلی ما در آموزش متوسطه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی آذرکیش در مراسم اختتامیه مسابقات ملی مهارت نوجوانان در استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت مهارتآموزی اظهار کرد: مهارتافزایی و کارآمدی نسل نوجوان و جوان یکی از اولویتهای اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
معاون آموزش متوسطه افزود: توسعه مهارتهای فنی و حرفهای در بین دانشآموزان علاوه بر افزایش کیفیت یادگیری، نقش مهمی در شکلگیری اکوسیستم پایدار آموزشی دارد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای دوره متوسطه اول در مهارتآموزی گفت: این دوره با بیش از سه میلیون و نهصد هزار دانشآموز، بستری مناسب برای هدایت و پشتیبانی استعدادهای مهارتی است.
آذرکیش تأکید کرد: تلفیق علم و مهارت، کارآفرینی و پژوهشمحوری از اهداف اصلی ما در آموزش متوسطه است تا دانشآموزان را از حافظهمحوری به سمت یادگیری مهارتی و کاربردی سوق دهیم.
وی در پایان تصریح کرد: استانها، بهویژه استانهایی که در توسعه مهارتهای فنی و حرفهای پیشرو هستند، نقش مهمی در اجرای سیاستهای کلان آموزشی دارند.
همکاریهای بینبخشی و استفاده از ظرفیتهای ملی در این زمینه از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است.