خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 11 اسفند 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هواپیمای سوخت‌رسان پیشرفته آمریکا زمین‌گیر شد

اعتماد | همه | شنبه، 11 اسفند 1403 - 13:00
در فاجعه‌ای دیگر برای ارتش آمریکا که با کشف ترک‌های مرگبار در ناوگان هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی محرز شده، ناکامی جنگنده‌های پنتاگون حتی قبل از مأموریت آشکار شده است. پروژه ناکام KC-۴۶ هزینه‌های سنگینی روی دست آمریکا گذاشته است.
بوئينگ،مشكلات،برنامه،آمريكا،گزارش،بوم،مشكل،اعلام،قرار،A،هواپ ...

در فاجعه‌ای دیگر برای ارتش آمریکا که با کشف ترک‌های مرگبار در ناوگان هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی محرز شده، ناکامی جنگنده‌های پنتاگون حتی قبل از مأموریت آشکار شده است.
پروژه ناکام KC-۴۶ هزینه‌های سنگینی روی دست آمریکا گذاشته است.
کد خبر: 702011 | ۱۴۰۳/۱۲/۱۱ ۱۲:۵۵:۳۶
نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد پس از کشف ترک‌هایی در دو فروند از چهار هواپیمای جدید KC-۴۶A که قرار بود به «مرکز تحویل نظامی» ارسال شوند، کل ناوگان ۸۹ فروندی این هواپیماهای سوخت‌رسان را مورد بازرسی قرار خواهد داد.
به گزارش ایسنا، نیروی هوایی ایالات متحده با اعلام اینکه مشکل توسط شرکت بوئینگ، سازنده این جت‌ها، کشف شده است، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین مشکلات برنامه پرحاشیه «پگاسوس» به وب‌سایت «وار زون» گفت که بوئینگ «اقداماتی برای توقف موقت تحویل‌ها انجام می‌دهد تا علت اصلی مشکل را به‌طور کامل شناسایی کرده و یک برنامه اصلاحی مؤثر اجرا کند.»
نیروی هوایی آمریکا توضیح داد که پس از بازرسی، در صورت کشف ترک، «هواپیما قبل از پرواز مجدد تحت تعمیرات قرار خواهد گرفت.» طبق این بیانیه، این ترک‌ها در سطوح پروازی یا لولاها مشاهده نشده‌اند، بلکه در ساختارهای اصلی یا فرعی هواپیما ظاهر شده‌اند.
بوئینگ اعلام کرد که در حال کار بر روی حل این مشکل است.
این شرکت در پاسخ به پرسشی درباره ترک‌ها اعلام کرد: «ما به‌طور نزدیک با مشتری همکاری می‌کنیم تا مشکل احتمالی در هواپیماهای KC-۴۶A را بررسی کرده و هرگونه تأثیر منفی احتمالی بر ناوگان و هواپیماهای در حال تولید را کاهش دهیم.»
برنامه پگاسوس از همان ابتدا با مشکلات متعددی مواجه بوده است.
این برنامه سال‌ها از برنامه زمانی عقب بود و نیروی هوایی آمریکا اولین KC-۴۶A خود را در ژانویه ۲۰۱۹ دریافت کرد.
همان‌طور که قبلا «وار زون» گزارش داده بود، تلاش‌ها برای رفع مشکلات جدی و طولانی‌مدت نه‌تنها در بخش «بوم» (بازوی سوخت‌رسانی) KC-۴۶ بلکه در سیستم دید از راه دور که اپراتورها از آن برای هدایت «بوم» استفاده می‌کنند، همچنان ادامه دارد.
این‌ها تنها دو مورد از مشکلات متعددی هستند که این برنامه را تحت تأثیر قرار داده‌اند.
بوئینگ در حال حاضر تحت قراردادی است تا مشکل سختی بیش‌ازحد بوم در KC-۴۶ را برطرف کند که این شامل تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود.
در مورد سیستم دید از راه دور (RVS)، پیمانکار در حال ادغام یک نسخه کاملا جدید از این سیستم در هواپیمای سوخت‌رسان است.
این تصمیم پس از بروز مشکلات متعدد در نسخه اولیه RVS گرفته شد، چراکه مشخص شد استفاده از آن می‌تواند خطرناک باشد و حتی ممکن است باعث بیماری فیزیکی اپراتورهای بوم شود.
گزارش کوبنده درباره مشکلات KC-۴۶
یک گزارش کوبنده از دفتر آزمایش عملیاتی و ارزیابی (DOTE) در سال مالی ۲۰۲۴ نشان داد که KC-۴۶A «در بسیاری از معیارهای عملکردی خود موفق نبوده است.»
این گزارش نشان داد که «قابلیت عملیاتی» (حداقل ۸۰ درصد) و «نرخ آمادگی مأموریتی» (حداقل ۹۰ درصد) در طول سال مالی ۲۰۲۴ آمریکا اندکی کاهش یافته و بسیار پایین‌تر از حد استاندارد مورد نیاز قرار گرفته است.
علاوه بر این، اگر هواپیماهایی که فقط به‌صورت جزئی برای مأموریت آماده هستند (مثلا به دلیل خرابی بوم قادر به سوخت‌رسانی نیستند) در نظر گرفته شوند، نرخ واقعی آمادگی مأموریتی به‌طور میانگین ۲۴ درصد دیگر کاهش می‌یابد.
این برنامه همچنان از زمان طولانی تعمیر و نگهداری به دلیل مشکلات تأمین قطعات یدکی رنج می‌برد.
تمام این مشکلات هزینه زیادی روی دست بوئینگ گذاشته است.
وب‌سایت «بریکینگ دیفنس» گزارش داد که در ژانویه، بوئینگ اعلام کرد زیان سه‌ماهه چهارم این شرکت شامل ۸۰۰ میلیون دلار خسارت در پروژه پگاسوس بوده که به گفته بوئینگ، ناشی از هزینه‌های تولید بالاتر از حد انتظار است.
این وب‌سایت همچنین افزود که بوئینگ بخشی از این زیان را به اعتصاب اتحادیه کارگران فنی در منطقه سیاتل در سپتامبر نسبت داده است که منجر به توقف هفت هفته‌ای تولید جت‌هایی مانند بوئینگ ۷۶۷ (مدل پایه KC-۴۶) شد.
این شرکت از زمان اجرای قرارداد KC-۴۶ با قیمت ثابت، میلیاردها دلار ضرر کرده است.
این ضربه دیگری به برنامه‌ای است که برای جایگزینی ناوگان قدیمی سوخت‌رسان‌های KC-۱۳۵ ایجاد شده است که برای اولین بار در زمان دولت آیزنهاور در اواخر دهه ۱۹۵۰ پرواز کرد.
علاوه بر این، آخرین سوخت‌رسان KC-۱۰ Extender در سپتامبر گذشته بازنشسته شد.