22 درصد دانشآموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس غیردولتی - تسنیم
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 درصد دانش آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

ایوب رضایی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار کرد: در سال تحصیلی 1403-1404 در مجموع 170 هزار دانش آموز در دو هزار و 800 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 35 هزار دانش آموزان معادل 22 درصد در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.
وی میانگین کشوری تحصیل دانشآموزان در مدارس غیردولتی در کشور را 15 درصد عنوان کرد و افزود: حضور دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی به نسبت میانگین کشوری بیشتر بوده و در مجموع پوشش تحصیلی در همه مقاطع تحصیلی در استان بالای 90 درصد است.
رضایی با اشاره به اینکه برنامههای مختلفی در آموزش و پرورش در حوزه معاونتهای مختلف در حال انجام هستند، ابراز کرد: از حیث ماموریت مهمترین نهاد اجتماعی آموزش و پرورش بوده و در واقع متولی تربیت نیروی انسانی و تبدیل این منابع به سرمایه انسانی به عنوان مهمترین عامل توسعه همه جانبه است.
وی این را هم گفت که هیچ نهادی از لحاظ این ماموریت قابل مقایسه با آموزش و پرورش نیست نیست و از لحاظ ساختاری یک دستگاه بسیار بزرگ است که نقش های مهمی اعم از تاسیسی دارد یعنی بسیاری از روندها و فرایندها را تاسیس میکند و نقش تکمیلی دارد یعنی می تواند بسیاری از فرایندها را تکمیل کند و نقش تعدیلی دارد یعنی بسیاری از کارکردها را تعدیل میکند و نقش تعطیلی دارد یعنی می تواند بسیاری از مولفهها و شرایط چالش ساز و مشکل ساز را تعطیل کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش را مهمترین نهاد توسعه و کلاس درس مهمترین واحد توسعه و معلم مهمترین کارگزار توسعه میدانیم و برای توسعه همه جانبه کشور باید آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد و هر کشوری هم نگاه کنیم و مطالعات تطبیقی انجام دهیم هرکجا آموزش و پرورش اولویت بوده در زمینه توسعه موفق بودهاند.
رضایی بیان کرد: در این دولت وفاق رئیس جمهور توجه ویژهای به آموزش و پرورش دارد و در واقع آرزوی ما در این دولت یعنی توجه و پویایی آموزش و پرورش دارد محقق میشود و در استان نیز استاندار این نگاه را دارد و به صورت هفتگی مسائل، مشکلات و برنامهها را رصد میکند و این نوید بخش یک شروع خوب است که آموزش و پرورش به جایگاه شایسته برسد.
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامهای برای صیانت و انتقال مفاهیم و ارزشها به نسل جدید دارید؟، گفت: در سند تحول بنیادین روحیه استکبار ستیزی، مجاهدت طلبی، عدالت طلبی و ...
مورد تاکید قرار گرفته و در واقع ارزش و مبانی در نظام اسلامی ما به عنوان یک وظیفه اصلی آموزش و پرورش است که در فصل چهارم سند تحول بنیادین آمده و علاوه بر ساحت علمی و آموزشی، ارزشها و مفاهیم ارزشی نیز باید تدریس شود.
رضایی با تاکید بر اینکه سید مقاومت(شهید حسن نصرالله) یک شخص نبود بلکه یک مکتب و راه بود که همچنان ادامه خواهد یافت و گستره آن لبنان، فلسطین، ایران و سوریه نبود، تصریح کرد: خون شهدای مقاومت پایمال نشد، بلکه یک روح تازهای در بدنه جامعه ما تزریق کرد و نسبت به این موضوع حساس تر شدند.
وی ادامه داد: در راهپیمایی 22 بهمن امسال دانش آموزان و جوانان ما نسبت به سالهای گذشته حضور پررنگ تری داشتند و این درس را به همه جهانیان دادند که شهادت و مقاومت مبانی ارزشی ما هستند و همیشه مقابل استکبار خواهیم ایستادو ما زیر پرچم ولی فقیه با اتحاد و انسجام این درسها و تبیینها را برای دانش آموزان داشته باشند که بتوانیم درس و مدرسه صالح مد نظر سند تحول بنیادین را دست یابیم.
انتهای پیام/