خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 11 اسفند 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برداشتن حجاب به معنای نفی کرامت زن است

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 11 اسفند 1403 - 16:13
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برداشتن حجاب به معنای نفی کرامت زن است و هیچ نمونه ای در تاریخ وجود ندارد که بدون رعایت حجاب، بتوان به کرامت انسانی دست یافت.
نماز،آموزش،مدارس،پرورش،استان،جماعت،مديركل،آذربايجان،شرقي،مدر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل روز شنبه در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزان استان، اظهار کرد: هیچ‌کدام از مظاهر علم، قدرت، عزت و هنر بدون عمل به احکام دینی نمی‌توانند موجب خوشبختی شوند.
وی ادامه داد: مشکل اساسی برخی از سیاستگذاران این است که گمان می‌کنند می‌توان از راه‌های دیگر به سعادت رسید، در حالی که تنها راه، عمل به فرامین دینی است.
امام جمعه تبریز همچنین از برخی دیدگاه‌ها که احکام دینی را متغیر و مختص به زمان پیامبر می‌دانند، انتقاد کرد و گفت: این احکام، قوانین الهی و جاودانه‌اند که از زمان حضرت آدم تا قیامت معتبرند و نمی‌توان آن‌ها را مربوط به زمان خاصی دانست.
مطهری اصل با اشاره به مسئله حجاب، آن را یکی از ارکان کرامت زن در اسلام برشمرد و اظهار کرد: برداشتن حجاب به معنای نفی کرامت زن است و هیچ نمونه‌ای در تاریخ وجود ندارد که بدون رعایت حجاب، بتوان به کرامت انسانی دست یافت.
وی، نماز را فراتر از سایر اعمال نیک همچون خدمت به مردم و قرآن‌خوانی دانست و تأکید کرد: هیچ چیزی جای نماز را نمی‌گیرد.
تلاش برای استانداردسازی نمازخانه‌های مدارس
اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ششمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان استان در سالن همایش مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز گفت: امروز پیچیدگی‌های خاص امر تعلیم و تربیت سبب شده است تا به روش‌های نوین روی بیاوریم و ضرورت دارد تا هم در امر آموزش و هم در پرورش با بهره‌گیری از روش‌های خلاق خود را به علوم روز مجهز کنیم.
وی اضافه کرد: امروز، امکان استفاده از راهکارهای جذاب و خلاقانه‌ در آموزش وجود دارد و با بهره‌مندی از ظرفیت فناوری‌های نوینی مانند هوش مصنوعی باید به آموزش و پرورش، تنوع دهیم و در آموزش نماز هم می‌توان اصول برپایی نماز را با بهره‌مندی از هوش مصنوعی به شکل دقیق و جذاب تر ارایه و آموزش داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرای برنامه‌های تربیتی پذیرفته نیست، اظهار کرد: تعلیم و تربیت باید تواما پیش رود و با توجه به تاکید موکد مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای تحقق مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید همه ساحت‌ها مورد تاکید باشد.
صادقی ادامه داد: ساحت اعتقادی و عبادی یکی از ساحت‌های بااهمیت بوده و همه باید امروز نسبت به پربایی نماز در مدارس دولتی و غیردولتی حساس باشیم و در مدارس غیر دولتی هم همپای مدارس دولتی، برنامه‌های فرهنگی و پرورشی مختلفی اجرا می شود و لازم است در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهیم.
وی با بیان اینکه امروز، امر نماز به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی در مدارس ما قرار گرفته است، گفت: از همکارانی که در این زمینه فعالیت چشمگیر دارند، تشکر می‌نماییم.
در مدرسه سارا ناحیه دو تبریز به مدیریت سرکار خانم صمدی و معاونت سرکار خانم سیدی، با وجود نبود نمازخانه، نماز به طور جدی برپا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: فعالیت‌های پرورشی برای دانش‌آموزان را به عنوان محور قرار دهید تا ضمن ترویج آموزه‌های دینی در بین آنان، دانش‌آموزان کار جمعی را نیز بیاموزند، انجام امور فرهنگی در رشد همه جانبه آنان تاثیر خواهد داشت.
صادقی متذکر شد: معلمان و عوامل اجرایی مدارس، الگوی رفتاری دانش‌آموزان ما هستند و سعی کنیم الگوهای مثبتی برای آنان باشیم.
در کنار معلمان و مدارس، خانواده‌ها نیز می‌توانند در تربیت دانش‌آموزان نقش اساسی داشته باشند هر چه ارتباط تنگاتنگی بین این دو نهاد تربیتی وجود داشته باشد، به همان نسبت مشکلاتمان حل شده و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا خواهیم کرد.
وی تقویت ارتباط مدرسه و خانه و مسجد را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بیش از 350 مسجد ارتباط بین مدرسه و مسجد شکل گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما تبلیغات بسیاری علیه کانون خانواده انجام می‌دهند و برپایی نماز جماعت در مدارس، می‌تواند نقش بازدارنده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
صادقی با تبیینی از وضعیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، گفت: 4324 مدرسه دارای نمازخانه در سطح وجود دارد که 2930 مدرسه دارای نمازخانه مستقل هستند.
تعداد کل ائمه جماعت برپا کننده نماز‌های جماعت دانش‌آموزی، 3623 نفر، تعداد امام جماعت روحانی که در مدارس حضور پیدا می‌کنند، 1315 نفر، تعداد همکاران فرهنگی پر با کننده نماز 2072 نفر و دانش‌آموزان و اولیا 236 نفر است.
وی با بیان اینکه سرانه نمازخانه دانش‌آموزی، پایین‌تر از میانگین کشوری و 33 سانتی متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، افزود: ما متعهد می‌شویم برابر با مقدار هزینه تخصیص داده شده توسط کمیته برنامه‌ریزی، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان از طرف خیران تامین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان با قدردانی از امام جمعه و حوزه‌های علمیه، نسبت به افزایش تعامل و گسترش همکاری‌های دو جانبه اعلام آمادگی کرد.
گفتنی است؛ در پایان این اجلاس که با هدف شناسایی، معرفی، تجلیل از الگوهای عملی و فعال اقامه نماز مدارس برگزار شد، از نفرات فعال و برتر در این زمینه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/