از تبلیغ مشروب در شبکه نمایشخانگی تا ورود دادستان به موضوع ساسیمانکن
یک وکیل دادگستری در خصوص تبلیغات مشروبات الکلی در شبکههای نمایش خانگی و اهمیت ورود دادستانی به موضوع ساسی مانکن توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر، بحث تبلیغ مشروبات الکلی در شبکههای نمایش خانگی به یک موضوع داغ تبدیل شده است.
این بحث با انتشار خبری در مورد خواننده مهدی یراحی آغاز شد که به اتهام نگهداری مشروبات الکلی شلاق زده شده بود.
حالا این سوال مطرح است که آیا تبلیغ مشروبات الکلی در رسانههای خانگی و سریالها، اقدامی مجرمانه محسوب میشود؟
در همین راستا، حمیدرضا محمدی کرکان وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این موضوع گفت: بر اساس قوانین موجود، معاونت در جرم یعنی تشویق، ترغیب و تطمیع دیگران به ارتکاب جرم است.
بنابراین، اگر فردی در رسانهها به طور غیرمستقیم مردم را به مصرف مشروبات الکلی دعوت کند، ممکن است به عنوان معاونت در جرم تلقی شود.
هرچند این مسأله هنوز نیازمند یک جرمانگاری مستقل است.
وی ادامه داد: وظیفه دادستانی به عنوان مدعیالعموم برخورد با این موضوعات است.
دادستانی باید در مواردی که حقوق عمومی در خطر است، وارد عمل شده و از حقوق مردم دفاع کند.
یکی از مشکلات موجود در این زمینه، عدم واکنش مناسب و به موقع برخی مقامات قضائی است.
به عنوان مثال، در سالهای گذشته برخی از افراد از جمله ساسی مانکن به انتشار محتواهایی در شبکههای اجتماعی اقدام کردهاند که نه تنها ترویج رفتارهای نامناسب داشته، بلکه به توهین به مقدسات نیز پرداختهاند.
این وکیل دادگستری اظهار کرد: در این شرایط، دادستانی باید به سرعت وارد عمل شود و اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.
این مسئولیت دادستانی است که از حقوق مردم دفاع کند و به عنوان نماینده عمومی، از وقوع جرایم جلوگیری کند.
همچنین، در مواردی که توهین به مقدسات یا ارتکاب دیگر جرایم صورت میگیرد، دادستان باید به شدت برخورد کند.
محمدی در پایان گفت: در نهایت، موضوعاتی مانند تبلیغ مشروبات الکلی و رفتارهای ترویجدهنده فساد در رسانهها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و مقامات قضائی باید برای مقابله با این گونه موارد وارد عمل شوند تا جامعه از آسیبهای فرهنگی و اجتماعی بیشتر در امان بماند.