خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 26 اسفند 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظارت بر ناوگان عبوری و برخورد با تخلفات در پایانه‌های قم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 26 اسفند 1403 - 09:55
رئیس اداره حمل ونقل مسافر قم، گفت: مسئولان قم نظارت دقیق بر ناوگان عبوری را در پایانه ها اعمال کرده و با تخلفات برخورد قاطع می کنند تا امنیت و خدمات رسانی به مسافران بهبود یابد.
ناوگان،رانندگان،پايانه،هوشمند،تخصيص،قم،كارت،سوخت،اساس،مسافران

هادی عمو سلطانی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره تخصیص سوخت برای رانندگان، اظهار داشت: سوخت حمل و نقل برون شهری طبق تفاهمنامه‌ای که بین سازمان راهداری و وزارت نفت وجود دارد، بر اساس عملکرد ناوگان تخصیص می‌یابد.
این تخصیص بر اساس پیمایش و سند حمل (بارنامه یا صورت وضعیت) انجام می‌شود و هر دو هفته یا هر ماه یک بار سوخت شارژ می‌شود.
وی افزود: میزان تخصیص سوخت بر اساس فرمولی است که شرکت‌ها بر اساس سن ناوگان و میزان مسافری که حمل می‌کنند، محاسبه می‌کنند و این محاسبه به‌صورت سیستمی انجام می‌شود.
رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر قم درباره مدیریت پایانه 72 تن گفت: این پایانه یک شاهراه است که به تمام نقاط کشور دسترسی دارد.
برای خط قم تهران دو سکو نصب کرده‌ایم و نظارت بر ناوگان عبوری انجام می‌شود.
از سویی، اجازه سوار شدن به ناوگان غیر استانی را نمی‌دهیم و با رانندگانی که تخلف کنند، برخورد می‌کنیم.
وی اضافه کرد: هرچند نمی‌توانیم به سواری‌های شخصی که در این منطقه توقف می‌کنند، دخالت کنیم، اما تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در این پایانه مستقر هستند و سرویس‌دهی می‌کنند.
همچنین، نظارت ویژه‌ای در ایام پیک سفر مانند تعطیلات و مناسبت‌ها داریم.
سلطانی درخصوص امکانات استراحتی برای رانندگان گفت: ما خوابگاه‌هایی برای رانندگان در پایانه 72 تن داریم و این زیرساخت‌ها به‌ویژه برای بانوان راننده نیز فراهم شده است.
با همکاری شهرداری، خوابگاه‌های مناسبی برای رانندگان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین درباره کارت هوشمند رانندگان توضیح داد: کارت هوشمند راننده و ناوگان به‌عنوان پروانه کسب عمل می‌کند.
اگر راننده تخلفی مرتکب شود، کارت هوشمند او می‌تواند غیرفعال شود.
این تخلفات در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تکرار، کارت هوشمند از یک ماه تا مدت طولانی غیرفعال می‌شود.
رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر قم به اقدامات انجام‌شده برای اطلاع‌رسانی حقوق مسافران اشاره کرد و گفت: در ناوگان برچسب‌هایی نصب کرده‌ایم که اطلاعات شرکت‌ها و راه‌های دسترسی به سازمان راهداری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
همچنین، از طریق سامانه 141، مسافران می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند.
انتهای پیام/