وبینار هوش مصنوعی با 3000 شرکتکننده همزمان برگزار شد - تسنیم
یک وبینار آموزشی بزرگ در حوزه هوش مصنوعی با حضور همزمان سه هزار نفر برگزار شد که در آن مفاهیم کلیدی این فناوری بررسی و به برگزیدگان گواهی پایان دوره اعطا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهدنبال استقبال گسترده جوانان و علاقهمندان به آموزش هوشمصنوعی، به ابتکار استارتاپ آیولرن، وبیناری با حضور بالغ بر سه هزار نفر برگزار و ضمن آموزش مفاهیم کلیدی این فناوری، گواهی پایان دوره به برگزیدگان اعطاء شد.
در این وبینار که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، 4هزار و 800 نفر شرکت کردند که از این تعداد سه هزار نفر بهصورت همزمان حضور داشتند.
آموزش مفاهیم اساسی هوشمصنوعی
مجید تجنجاری، بنیانگذار این استارتاپ هم در جریان برگزاری وبینار طی یک کارگاه آنلاین، مفاهیم اساسی هوش مصنوعی و برنامهنویسی را به شرکتکنندگان آموزش داد.
علاوه بر این، وی به چندین تحول مهم در حوزه فناوری اشاره کرد که از جمله آنها رونمایی از نسل جدید هوش مصنوعی عمومی (AGI) بود.
به گفته وی این فناوری طی هفتههای آتی بهصورت رسمی و فراگیر معرفی خواهد شد.
آنچه در حال حاضر در دسترس عموم قرار دارد، هوش مصنوعی محدود (ANI) است که در برخی حوزهها از انسان عقبتر است.
اما هوش مصنوعی عمومی (AGI) ماشینی خواهد بود که میتواند هر کار فکریای را که یک انسان قادر به انجام آن است، با موفقیت اجرا کند.
این صاحبنظر حوزهی فناوری، با اشاره به جدیدترین آزمایشهای علمی در تلفیق مغز انسان با هوش مصنوعی و شتاب بالای حرکت دانش رباتیک، پیشبینی کرد که بهزودی رباتهای فوقهوشمند بهعنوان یکی از وسایل خانگی مورد استفادهی عموم مردم قرار بگیرند.
نوآوریهای دانشجویی و مسیر ورود به بازار کار
در ادامه این رویداد، خانمها مائده کاظمی و مژگان عباسپور و آقای فرزان اسلامی درباره بازار کار هوش مصنوعی و فرصتهای شغلی پیشرو صحبت کردند.
همچنین جمعی از دانشجویان نخبه، پروژهها و استارتاپهای خود را معرفی کردند که نشاندهنده کاربردهای عملی هوش مصنوعی در صنایع مختلف است.
برای مثال، یکی از دانشجویان پروژه چتبات هوشمند پاسخدهی به مشتریان تعمیر موبایل را معرفی کرد که با ثبت تمامی پرسشهای احتمالی و پاسخها، روند خدماترسانی به مشتریان را سریعتر و شبانهروزی کرده است.
پروژه دیگری نیز به سامانه نوبتدهی آنلاین بانکی اختصاص داشت که با دستهبندی درخواستها، مراجعه حضوری را بهینهسازی میکند.
حضور در رقابتهای بینالمللی و تأثیر آن بر مهارتآموزی
در ادامه چند تن از دانشجویان این وبینار، تجربهی خود را از حضور در مسابقات جهانی در کشورهای سوئیس، آمریکا و ترکیه به اشتراک گذاشتند.
آنها به این موضوع اشاره کردند که رقابتهای بینالمللی، علاوه بر افزایش مهارتهای فنی، زمینهی همکاری تیمی و تفکر خلاق را نیز تقویت میکند.
گفتنی است این دانشجویان از تجربیات شرکت در رقابتهای داخلی از جمله آیوکاپ و نحوه رقابت نیز سخن گفتند.
افقهای پیشرو در آموزش هوش مصنوعی
این وبینار که با حضور کاربران از ایران، آلمان، استرالیا، آمریکا، سوئد، افغانستان و کردستان عراق برگزار شد، نشان داد که آموزش آنلاین، مسیر جدیدی را برای یادگیری علوم پیشرفته هموار کرده است.
در پایان، برای سنجش میزان یادگیری شرکتکنندگان، آزمونی برگزار شد و به برگزیدگان، گواهی پایان دوره اعطا شد.
انتهای پیام/