به کارگیری 19 هزار نفر از ردشدگان در گزینش آموزش و پرورش
معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش، گفت: در گذشته بیش از 20 هزار نفر در سیستم گزینش آموزش و پرورش رد صلاحیت شده بودند، اما با تلاش های صورت گرفته 19 هزار نفر از این افراد به کار بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، عبدالرضا فولادوند در آیین تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به گزارشهای ارائه شده، اظهار کرد: دولت وفاق ملی با تغییراتی که در خرداد 1403 رقم خورد، اولویت نخست خود را آموزش و پرورش قرار داده است.
این نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که چنین توجه ویژهای به این حوزه میشود.
وی با تأکید بر اهمیت نقش دولت در توسعه آموزش و پرورش، گفت: رئیس جمهور حضور خود در برنامههای مرتبط با ساخت مدارس را نه برای همایش و نمایش، بلکه برای تأکید بر این موضوع میداند که از کارگر تا رئیس جمهور باید در مسیر ساخت مدرسه بهعنوان بستر رشد نیروی انسانی پای کار باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، افزود: به مدیران و مسئولان توصیه شده که کت و شلوارهای رسمی خود را کنار بگذارند و به بازدیدهای میدانی از پروژههای آموزشی بپردازند، چرا که آموزش و پرورش و درمان دو اولویت اصلی دولت وفاق ملی هستند، همان خواستهای که فرهنگیان سالها بر آن تأکید داشتند.
فولادوند با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت آموزش و پرورش بهعنوان زیربنای توسعه کشور تأکید داشتهاند.
اکنون ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش نیز با نگاه مدیریتی دقیق، در مسیر تحول این حوزه گام برداشتهاند.
وی در ادامه بیان کرد: آنچه که میتواند به این تحول کمک کند، اتحاد و انسجام ما فرهنگیان است.
باید گذشتهها را کنار گذاشته و به آینده فکر کنیم.
انسجام ملی، عامل جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان است و ما نباید اجازه دهیم رقابتهای منطقهای، سیاسی و جناحی بر آموزش و پرورش سایه بیندازد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به اقدامات اخیر دولت در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در مهرماه 1402، در برخی نقاط کشور کلاسهای درسی تا آبانماه بدون معلم بودند، اما در مهر 1403 با تلاش دولت وفاق ملی مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی شدند.
فولادوند ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این دولت، پرداخت منظم حقالتدریس معلمان همراه با حقوق ماهانه آنها از مهرماه 1403 بوده است، امری که سالیان سال از آرزوهای دولتهای پیشین بود.
وی به موضوع گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: در گذشته، بیش از 20 هزار نفر در سیستم گزینش رد صلاحیت شده بودند، اما با تلاشهای صورتگرفته، 19 هزار نفر از این افراد بهکار بازگشتند.
این اقدام، علاوه بر حل مشکلات اشتغال، مانع از نارضایتی و سرخوردگی جوانان شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، آسیبهای اجتماعی را یکی از مهمترین چالشهای کنونی آموزش و پرورش دانست و بر لزوم توجه ویژه به این مسئله تأکید کرد.
وی در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به لزوم توجه به تهدیدات فکری و فرهنگی، گفت: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم افکار پلید و شیطانی در جامعه ما نفوذ کند.
فولادوند گفت: معتقدم که در آموزش و پرورش نباید خطکشیهای سیاسی و جناحی وجود داشته باشد.
استقلال آموزش و پرورش امری حیاتی است و فرهنگیان کشور نیز بر این موضوع تأکید دارند امیدواریم با همکاری همهجانبه، بتوانیم در مسیر ارتقای عدالت آموزشی و توسعه مدارس دولتی گامهای مؤثری برداریم.
انتهای پیام/