اجرای 2000 مورد بازرسی عرضه کالا در استان بوشهر
سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر گفت: از زمان شروع اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان و عید نوروز تاکنون تعداد 2 هزار و 58 مورد بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات در سطح استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا دریس ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نظارت ویژه بر نحوه عرضه کالا و خدمات در سطح بازار استان اجرایی شده است اظهار کرد: این طرح بهصورت مستمر در قالب گشتهای مشترک بازرسی با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه تمرکز بازرسیها در سطح بازار، بیشتر در بخش صنفی پوشاک آجیل و خشکبار و شیرینی، میوه و ترهبار، رستوران، هتلها است افزود: از 11 اسفندماه تاکنون تعداد 2 هزار و 58 مورد بازرسی در قالب گشت مشترک بازرسی با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی ، اتاق اصناف و غیره از سطح بازار به منظور نظارت دقیق بر نحوه چگونگی عرضه کالا انجام گرفته است.
سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان بوشهر از تشکیل پرنده تخلف خبر داد و تصریح کرد: بازرسی و نظارتها منجر به تشکیل 215 فقره پرونده تخلف به ارزش 23 میلیارد و 387 میلیون ریال شد که برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
دریس با اشاره به اهمیت رعایت حقوق مصرفکننده تصریح کرد: نظارت بر واحدهای صنفی توزیعی، تولیدی و خدماتی نظیر فروشگاههای بزرگ زنجیرهای، خدمات خشکشویی، کارواش اتومبیل، تعمیرگاه خودرو، مراکز نگهداری کالا و سردخانهها، انبارها و غیره به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی نظیر احتکار، عدم عرضه و گرانفروشی و غیره انجام میشود.
وی ادامه داد: گشتهای نظارتی صمت در مناسبتهای مختلف مانند ماه رمضان، عید نوروز، بازگشایی مدارس، یلدا و دیگر ایام خاص، بهصورت ویژه با همکاری اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاههای مربوطه با تمرکز بر گروههای کالایی خاص اجرا میشود.
وی اعلام کرد: سامانه پاسخگویی 124 آماده دریافت گزارشات ، شکایات و انتقادات مردمی نظیر کم فروشی،گرانفروشی، تقلب، احتکار و سایر تخلفات اقتصادی به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از تخلفات صنفی، صنعتی و غیره است.
انتهای پیام/190